سنگر اندیشه و بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است

سنگر اندیشه و بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است

سنگر اندیشه و بصیرت
بسم رب الشهدا
سلام بر همه ی جویندگان فهم و بصیرت.....بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است «آنهایی که دور و بر امیرالمؤمنین بودند و ایستادند و جنگیدند، خیلی بصیرت به خرج دادند که بنده بارها از امیرالمؤمنین نقل کرده‌ام که فرمود: «لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق » . در درجه اول، بصیرت لازم است. معلوم است که با وجود چنین درگیری‌هایی، مشکلات امیرالمؤمنین چگونه بود. یا آن کج‌رفتارهایی که با تکیه بر ادعای اسلام، با امیرالمؤمنین می‌جنگیدند و حرف‌های غلط می‌زدند.» مقام معظم رهبری
بصیرت دهی وآگاهی بخشی یکی ازمهمترین واساسی ترین راهکار مبارزه با جنگ نرم دشمن است.... لطفا با نظرات و انتقادات خودتان من را در پیشبرد و حفظ این سنگر یاری نمایید.....
Instagram@ali.saem.katoom

نویسندگان
آخرین نظرات

۱۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

هویت، زمانی شکل خواهد گرفت که ارزش‌ها برای فرد درونی شده باشند، ارزش‌ها به نوبه‌ی خود زمانی در شخصیت فرد شکل می‌گیرند که فرد در فضایی باثبات و محیطی امن از جنبه‌های گوناگون قرار داشته باشد.
به گزارش گرداب، امروزه تاثیرات چشم‌گیر فضای مجازی در تداخل فضاهای مکانی و زمانی و یا به عبارتی دیگر در هم شکسته‌شدن فواصل زمان و مکان بر همگان واضح و مبرهن است.
فضای مجازی با عرضه‌ی جهان‌هایی کاملا متفاوت به کاربر، وی را به فراسوی مرزهای پیشین هدایت کرده و در فضاهایی نامتعین و ابهام‌آلود گرفتار می‌سازد.
محیط نامتعین هم به سهم خود، کاربر را دچار نوعی سردرگمی و پریشان خاطری می‌کند، به شکلی که کاربر دیگر نمی‌داند دقیقا در کدام نقطه زمانی و یا مکانی قرار دارد و با چه کسانی به تبادل اطلاعات می‌پردازد، اطلاعات را دقیقا از کدام منابع بدست می‌آورد و آیا این منابع مورد اطمینان هستند یا خیر؟
صائم کتوم

به گزارش گرداب، گسترش
فناوری‌های نوین و به خصوص اینترنت و شبکه‌های مجازی موجود در آن بسیاری از معادلات
جهان امروزی را تغییر داده است.
معادلات سنتی که تا پیش از پیدایش اینترنت
بر جهان حکم‌فرما بودند امروزه با ظهور این فناوری جای خود را به معادلات نوینی
دادند و این معادلات به نوبه‌ی خود باعث تغییرات در سطح انواع مناسبات جهانی شده
است.

تغییر در مناسبات قدرت یکی از مصادیق تغییرات نوین در این زمینه
می‌باشد، رسانه‌ها و به خصوص فضای مجازی از وسایل و ابزار تغییر مناسبات در عصر
حاضر می‌باشند.

قدرت رسانه و تاثیرگذاری فضای مجازی بر انواع مسائل سیاسی،
فرهنگی و اجتماعی در تمامی جوامع موجود بر همگان واضح و مبرهن است.

صائم کتوم

گروه فرهنگی «تهران پرس»، انتقال و نشر اندیشه‌ها از طریق گفتن یا نوشتن دشوار است و تعداد محدودی از مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند. اما نمادها به راحتی جایگاه خود را در فرهنگ عمومی پیدا می‌کنند و به خاطر اینکه ظرفیت کار هنری دارند، به صورت جذابی در جامعه، به خصوص بین جوانان و زنان گسترش می‌یابند. نمادهای شیطانی در گسترة بسیار وسیعی از لباس و کفش و ساعت گرفته تا رنگ و طرح داخل اتاق خواب تا عروسکی که در تزئینات خودرو کاربرد دارد و انگشتر و دستبند و ده‌ها شیء دیگر که در اشیاء شخص و در منظر عمومی استفاده می‌شود. این نمادها متفاوت و خوش ساخت هستند و همه جا یافت می‌شوند. از برچسبی که کودک پنج ساله به دفتر نقاشی می‌چسباند تا سردستة عسایی که پیر مرد هفتاد ساله به دست می‌گیرد. این نمادها همه جا حضور دارند. گذشته از این طرح‌های خیالی از چهرة شیطان روی بسیاری از لباس‌ها و سایر وسایل و اشیاء شخصی دیده می‌شود.

صائم کتوم

 

امام رضا(ع) در کلامی شریف و البته طولانی از امام سجاد‌(ع) نقل می‌فرمایند: اگر دیدید کسی اهل نماز و روزه است، گناه نمی‌کند و کارهای خوب هم انجام می‌دهد، عجله نکن، گولش را نخور، ممکن است عُرضۀ گناه کردن نداشته باشد. بعد می‌فرماید: اگر کسی عرضۀ گناه کردن داشت، اما گناه نمی‌کرد، آرام باش، فریب نخور، ممکن است گناهی را ترک می‌کند، اما مرتکب گناه دیگری می‌شود.

صائم کتوم


ماجرایی بسیار زیبا و واقعی

خانوووووووم....شــماره بدم؟؟؟؟؟؟
خانوم خوشــــــگله برسونمت؟؟؟؟؟؟؟
خوشــــگله چن
لحظه از وقتتو به مــــا میدی؟؟؟؟؟؟

اینها جملاتی بود که
دخترک در طول مســیر خوابگاه تا دانشگاه می شنید!

بیچــاره
اصـلا" اهل این حرفـــــها نبود...این قضیه به شدت آزارش می داد

صائم کتوم

بد حجابی در ایران غوغا میکند

براستی خواهر الگوی تو کیست ؟؟؟؟؟

پدر و برادر و مرد غیرتتان کو ؟؟؟؟؟ غیرتتان کجا رفته ؟؟؟؟ این نشان از فقر غیرت نیست ؟؟؟؟؟

مادر چگونه تربیت کرده ای ؟؟؟؟؟

مسئولین چه کرده اید ؟؟؟؟؟

ملت به خودتان بیایید .........................

ذره ای فکر ...............

پدر و برادر و همسر به خودتان بیایید ما کیستیم ؟؟؟؟؟ ما شیعه مرتضی علی هستیم ؟؟؟؟

خواهرم به خودت بیا .......................................

صائم کتوم

از آداب پسندیده ای که از پیامبر اکرم(ص) به ما رسیده این است که هنگام گوش دادن به سخن کسی به وی نگاه کنیم. حال در حالت های مختلف نماز بهتر است به کجاها بنگریم؟

در حالت های مختلف نماز به کجاها نگاه کنیم؟

به گزارش خبرنگار قرارگاه سایبری ناحیه شهید رجایی به نقل از فرهنگ نیوز، در کتب شرح حال پیامبر مثل سُنن النبی آمده است که پیامبر خدا در هنگام سخن گفتن با مسلمانان یا گوش دادن به آن به چهره آنان نگاه می کرد. این از آداب نگاه کردن دو مخلوق به یکدیگر است .حال در هنگام ارتباط مخلوق با خالق، نگاه ما چگونه باشد، خوب است؟

صائم کتوم

برگرفته ازسایت تبیان.

پاسخ، بیان دو نظریه:

1. عده‎ای از محققین و بزرگان مانند سید مرتضی علم‎الهدی، و از جمله معاصرین آیت‎الله خوئی (ره) بر آن هستند که قرآن کریم به همین ترتیب که الآن موجود است، در زمان حیات پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلّم ـ شکل گرفته و مرتب شده است و به دستور و عنایت خود پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلّم ـ بوده است، البتّه این عده برای ادعای خود دلیل می‎آورند بر این‎که، چون عده‎ای قرآن را از زبان مبارک خود رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلّم ـ شنیده‎اند و در محضر ایشان حاضر بوده‎اند، که درصد تعداد این عده نسبت به مسلمانان خیلی کم است. لذا بسیار بعید به نظر می‎رسد که مسأله‎ای با این اهمیت و آن هم کتابی با این ویژگی که می‎خواهد تا روز قیامت برای همه‎ی انسان‎ها، روشن‎کننده و تعلیم‎دهنده راه سعادت و خوشبختی باشد، را پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلّم ـ رها کرده باشد تا پس از ایشان توسط دیگران نظم و ترتیب داده شود

صائم کتوم

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: قرآن به ما می‌گوید کسانی که ایمان دارند و از سر جای‌شان تکان نمی‌خورند را نه دوست‌شان داشته باشید، نه به آن‌ها پست دهید.

به گزارش فرهنگ نیوز، حجت اسلام محسن قرائتی، عالمی که همه او را حداقل با برنامه درس هایی از قرآن که سالیانی است از شبکه اول سیما پخش می شود، می شناسیم. او معلمی دوست داشتنی و مهربان است که نگاهش به قرآن نگاهی زیبا و کاربردی است و همه و در هر سنی به او علاقه داشته و برنامه هایش را دنبال می کنند. حجت الاسلام قرائتی در جایی گفته بودند من در این سی سال یا سی و چند سال، هروقت، وقت انتخابات بوده حالا یا مجلس، یا خبرگان یا ریاست جمهوری، یا شورای شهر، نکاتی را گفتم. اکنون با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری سخنانی در اینباره گفته اند که در ذیل آنها را با هم می خوانیم.

صائم کتوم

صهیون نام کوهی در جنوب غربی اورشلیم است. کوه صهیون در کتب دینی یهودیان زادگاه و آرامگاه داوود(ع) و جایگاه سلیمان(ع) بوده است و صهیونیست ها به زبان بی زبانی این کوه را در برابر کوه طور علم کرده اند تا خود را یهودیانی آگاه تر به دین یهود از یهودیان بشناسانند و متاسفانه موفق هم شدند و دیری است که این ناخداباوران یهودیان را به بردگی خود گرفته اند و هر روز به شکلی مصایبی را بار دوش آن ها کرده و می کنند.

صائم کتوم

افسران - مولودی بسیار زیبا از حاج محمود کریمی پیرامون عید غدیر...

حضرت ابو جعفر امام محمّد، باقرالعلوم  صلوات اللّه علیه حکایت می فرماید:روزى امام علىّ بن ابى طالب علیه السلام  در بین جمعى از اصحاب حضور داشت ، یکى از افراد اظهار نمود :یا امیرالمۆ  منین ! اگر ممکن باشد کرامتى براى ما ظاهر گردان تا بیشتر نسبت به تو ایمان پیداکنیم ؟

 

امام علىّ علیه السلام فرمود: چنانچه  جریانى عجیب را ظاهر نمایم و شما شاهد آن باشید کافر خواهید شد؛ و از ایمان خود برمى گردید و مرا متّهم به سحر و جادو مى کنید.

گفتند: ما عقیده وایمان راسخ داریم که همه چیز، از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله به ارث برده اى و هر کارى را که  بخواهى ، مى توانى انجام دهى .

صائم کتوم

گروه دین و اندیشه «خبرگزاری دانشجو»نوشت؛ ملا محمدعلی مجتهد، معروف به مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی از علمای بنام تهران بود که سال 86 بدرود حیات گفت، اما سخنرانی‌ها و پندهای عرفانی و اخلاقی وی به یادگار مانده است و می‌توانیم هر چند به صورت مجازی هم که شده پای درس این استاد اخلاق تلمذ کنیم.

آیت‌الله مجتهدی رابطه خوبی با طلاب داشت، طوری که فضای گرم و صمیمی بر حوزه علمیه‌شان حاکم بود. این استاد برجسته اخلاقی، مباحث را چنان رسا ارائه می‌‌داد که بر دل می‌‌نشست؛ به طوری که حتی هم ‌اکنون نیز نشستن پای صحبت و کلاس اخلاق ایشان خالی از لطف نیست

صائم کتوم

به گزارش حدیدنیوز، بسیاری از مردم در دنیا از ۱۶ نهاد اطلاعاتی ایالات متحده عمدتا نام سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) را شنیده‌اند. اما به جرات می‌توان گفت که سیا در مقایسه با ان اس‌ای تا حد زیادی شفاف‌تر است.
سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، وابسته به نظام سلطنتی انگلیس، طی مقاله ای به ابعاد مختلف افشای جاسوسی اینترنتی آمریکا از شهروندان خود و دیگر کشورها پرداخت. بی بی سی نوشت:

صائم کتوم

خسرو معتضد:

آن یکی زن ندارد این یکی سه زن می‌گیرد!

در روزنامه‌ای خواندم آمار طلاق رو به افزایش است. دروغ و اغراق هم ننوشته بود. فقط ننوشته بود آمار ازدواج هم رو به کاهش است.

به نظر اینجانب مسایل معیشتی، بیش از مسایل خصوصی و مناسبات عاطفی یکی از طرفین یا تحت تأثیر فیلمهای ماهواره‌ای قرار گرفتن که زوجه‌ها یا زوجها را تشویق می‌کند از خانواده خود فاصله بگیرند، مصرف زدگی، تنوع طلبی، فساد اخلاقی، اختلال روانی، ترک نفقه در طلاق اثر می‌گذارد. در گذشته هزینه زندگی به این سنگینی نبود. استراحت و سفر و فاصله دادن به کار و تلاش متداول بود.

صائم کتوم