سنگر اندیشه و بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است

سنگر اندیشه و بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است

سنگر اندیشه و بصیرت
بسم رب الشهدا
سلام بر همه ی جویندگان فهم و بصیرت.....بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است «آنهایی که دور و بر امیرالمؤمنین بودند و ایستادند و جنگیدند، خیلی بصیرت به خرج دادند که بنده بارها از امیرالمؤمنین نقل کرده‌ام که فرمود: «لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق » . در درجه اول، بصیرت لازم است. معلوم است که با وجود چنین درگیری‌هایی، مشکلات امیرالمؤمنین چگونه بود. یا آن کج‌رفتارهایی که با تکیه بر ادعای اسلام، با امیرالمؤمنین می‌جنگیدند و حرف‌های غلط می‌زدند.» مقام معظم رهبری
بصیرت دهی وآگاهی بخشی یکی ازمهمترین واساسی ترین راهکار مبارزه با جنگ نرم دشمن است.... لطفا با نظرات و انتقادات خودتان من را در پیشبرد و حفظ این سنگر یاری نمایید.....
Instagram@ali.saem.katoom

نویسندگان
آخرین نظرات

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و استقرار دانشجویان شهرستانی در خوابگاه‌ها بازار گفت‌و‌گو و جست‌وجو درباره حکم نماز و روزه دانشجویان داغ شده است.


با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و استقرار دانشجویان شهرستانی در خوابگاه‌ها بازار گفت‌و‌گو و جست‌وجو درباره حکم نماز و روزه دانشجویان داغ شده است.
با توجه به اهمیت مسئله، اختلاف فتوای مراجع در خصوص آن و نیاز مبرم دانشجویان به آن، پس از جمع آوری پرسش‌های رایج در این باره طی تماس با دفاتر مراجع عظام، پاسخ سوالات را جویا شدیم.
سوال: حکم نماز و روزه دانشجوی مسافر، در سفر اول چگونه است؟

صائم کتوم

یکی از واجباتی که اسلام توجه خاصی به آن دارد وهیچ گونه سستی درمورد آن مورد قبول نیست مسئله نماز است.

یکی از واجباتی که اسلام توجه خاصی به آن دارد وهیچ گونه سستی درمورد آن مورد قبول نیست مسئله نماز است به طوری که گا هی تارک آن در ردیف کفار قرار می گیرد حضرت صادق علیه السلام در حدیثی می فرماید :
عن الإمامُ الصّادقُ علیه‏السلام لَمّا سُئلَ عن عِلَّةِ تَسمِیَةِ تارِکِ الصَّلاةِ کافِرا دونَ الزّانى: لأِنَّ الزانیَ وما أشبَهَهُ إنَّما یَعمَلُ ذلکَ لِمَکانِ الشَّهوَةِ لأ نّها تَغلِبُهُ ، وتارِکَ الصَّلاةِ لا یَترُکُها إلاّ استِخفافا بها .
امام صادق علیه‏السلام - در پاسخ به این پرسش که چرا بى ‏نماز ، کافر خوانده مى ‏شود اما زناکار ، نه- : چون کسى که زنا و امثال این کار را مى‏ کند بر اثر غلبه شهوت دست به این کارها مى ‏زند امّا بى ‏نماز ، نماز را ترک نمى‏ کند ، مگر از روى سبک شمردن و بى‏ اعتنایى بدان .
علل الشرائع : 339 / 1 منتخب میزان الحکمة : 328 از این روایت میزان توجه ونگاه دین به ارزش نماز استفاده می شود که کوچک ترین بی توجهی به نماز مورد قبول نیست البته هرگز اینگونه روایات دلیلی بر کا هش یا بی توجی دین به مسئله وگناه کبیره زنا نمی شود بلکه هردو این گناه ها در نزد خداوند مذموم ومورد عقاب هستند ولی گاهی برای نشان دادن شدت عذاب و قبح برخی ا عمال به معاصی دیگر در مقامقیاس توجه می شود.

صائم کتوم