سنگر اندیشه و بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است

سنگر اندیشه و بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است

سنگر اندیشه و بصیرت
بسم رب الشهدا
سلام بر همه ی جویندگان فهم و بصیرت.....بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است «آنهایی که دور و بر امیرالمؤمنین بودند و ایستادند و جنگیدند، خیلی بصیرت به خرج دادند که بنده بارها از امیرالمؤمنین نقل کرده‌ام که فرمود: «لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق » . در درجه اول، بصیرت لازم است. معلوم است که با وجود چنین درگیری‌هایی، مشکلات امیرالمؤمنین چگونه بود. یا آن کج‌رفتارهایی که با تکیه بر ادعای اسلام، با امیرالمؤمنین می‌جنگیدند و حرف‌های غلط می‌زدند.» مقام معظم رهبری
بصیرت دهی وآگاهی بخشی یکی ازمهمترین واساسی ترین راهکار مبارزه با جنگ نرم دشمن است.... لطفا با نظرات و انتقادات خودتان من را در پیشبرد و حفظ این سنگر یاری نمایید.....
Instagram@ali.saem.katoom

نویسندگان
آخرین نظرات

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

این شعر در عین سادگیش برای من خیلی جالب بود
شعری بسیار زیبا

دانه ی فلفل سیاه وخال محبوبان سیاه
هردو جانسوزند اما این کجا وآن کجا

عده ای سرب وگلوله,عده ای ملیاردها
هردوتا خوردند اما این کجا وآن کجا

این یکی از سوز ترکش آن یکی هم در سونا
هر دو میسوزند اما این کجا وآن کجا

عده ای بر روی مین و عده ای بر بال قو
هردو خوابیدند اما این کجا وآن کجا

این یکی بر تخت ماساژ آن یکی بر ویلچرش
هردو آرام اند اما این کجا وآن کجا

این یکی در عمق دجله,آن یکی آنتالیا
هر دو در آبند اما این کجا وآن کجا

صائم کتوم

رهبر معظم انقلاب اسلامی به سان سنت حسنه خود، سال 93 را نیز در جوار حرم علی بن موسی الرضا (علیه السلام) تحویل کردند. نخستین سخنرانی ایشان نیز در جوار بارگاه قدس رضوی ایراد شد. ایشان در این سخنرانی به تبیین اتفاقات سال گذشته کشور پرداخته و با نگاه به آینده، رویکرد کشور در سال آینده را روشن کردند. افق هایی برای کشور و در خور شان ملت، مخصوصا در باب اقتصاد و فرهنگ. نوشتار ذیل نگاهی تحلیلی است به سخنان رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس:

الف: نگاهی به سال 92:

حماسه سیاسی؛ تاکید بر نقش ملت
«حماسه سیاسی در دو حرکت ملت رخ داد، یکی حرکت انقلاب در نیمه اول سال و دیگری راهپیمایی عظیم ملت در نیمه دوم سال»
رهبر معظم انقلاب درباره نقش مردم و اینکه در برابر لجن پراکنی های صورت گرفته باز هم نقش خود را نسبت به انقلاب خوب ایفا کردند. تاکید رهبر معظم انقلاب بر دو جنبه حضور مردم در انتخابات بود؛ اینکه مردم تا کنون شرکت شان در انتخابات از ابتدای انقلاب تا کنون تنزل پیدا نکرده و این به معنای تثبیت مردم سالاری در کشور است؛ یعنی یک جنبه نقش مردم و اعتمادی که این مردم به نظام مردم سالار خود دارند و به آن باور دارند؛ دوم کاری که نظام جمهوری اسلامی کرد و توانست مردم سالاری را در کشور تثبیت کرده و در جلب اعتماد مردم به خود موفق بوده است. این نکته مثبتی برای هر دو جنبه است و شایسته سپاسگزاری است؛ هم برای ملت و هم برای نظام جمهوری اسلامی.

اتهام به عدم سلامت انتخابات: نا سپاسی
رهبر معظم انقلاب به صورت اشاره به ناسپاسی نسبت به نعمت های فوق الذکر اشاره کردند. یکی ناسپاسی نسبت به این امر در سال 88 و یکی هم صحبت هایی که هر از گاهی شنیده می شود نسبت به عدم سلامت انتخابات.

راهپیمایی 22 بهمن: با شکوه تر از هر سال
رهبر معظم انقلاب در تبیین نقش ملت به راهپیمایی 22 بهمن اشاره کردند و تاکید کردند که امسال جمعیت هم بیشتر بود و هم پر شور تر؛ دلیل آن هم به نظر رهبر معظم انقلاب این بود که مستکبران دنیا لحن شان نسبت به ایران تند و تیز تر شده بود. ایشان با اشاره به مذاکرات هسته ای به یاوه گویی های امریکا اشاره کردند که آنها می گفته اند ملت ایران از نظر خود برگشته است و چون ملت این گستاخی را دیدند با همت بزرگتری پاسخ امریکایی ها را دادند. مردم در 22 بهمن پیوند و دلبستگی خود با تمام وجود به نظام را به آنها و به دنیا نشان دادند.

ب: درباره آینده: نگاهی به سال 93

تاکید بر اقتدار ملی
«ملت ایران باید خود را قوی کند؛ اگر ملتی قوی نباشد و ضعیف باشد به او زور خواهند گفت و باجگیران عالم از او باج می خواهند و اگر بتوانند به او اهانت کرده و او را زیر پا لگد می کنند؛ این طبیعت دنیایی است که با افکار مادی اداره می شود»
رهبر معظم انقلاب در قسمت نخست صحبت های خود درباره سال 93 ابتدا تاکید کردند که همه صحبت هایشان را می توان در یک جمله خلاصه کرد که «ملت ایران باید خود را قوی کند»؛ این همانا به معنای تاکید بر توجه به داخل به صورت جهادی و مقاومتی است که در شعار سال هم نهفته است؛ از همین رو بود که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که ما در داخل توان فراوانی داریم که قوی باشیم.
از نظر رهبر معظم انقلاب «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» می تواند به اقتدار ملی بینجامد. توجه به داخل یکی از محوری ترین نکات این پیام است.

صائم کتوم

از جمله معجزات آن حضرت، داستانی است که اخبار بسیاری از آن رسیده که حتی علمای اهل تسنن نیز آن را در کتاب های خود آورده اند.

http://media.jamnews.ir/Original/1392/05/06/IMG18181227.jpg
جنگ علی (ع) با جنیان شعله به دست

ابن عباس روایت کرده که چون حضرت محمد (ص) برای جنگ با قبیله بنی المصطلق بیرون رفت و قدری از راه را پیمود، وقتی شب هنگام فرا رسید، در جائی که نزدیک دره ای پر فراز و نشیب بود، فرود آمدند. چون آخر شب شد، جبرئیل بر آن حضرت نازل گشته و خبر داد که گروهی از کفار جنیان در این بیابان کمین کرده و اندیشه بدی نسبت به آن حضرت و یارانش دارند.
پس رسول خدا (ص) امیرالمؤمنین (ع) را فراخوانده و فرمود: به این دره برو و گروهی از جنیان که از دشمنان خدا هستند سر راه تو ظاهر می شوند و قصد آزار به ما را دارند، پس بوسیله آن نیروئی که خدای عزوجل به تو عنایت کرده است و به کمک نام های ویژه خداوند که فقط تو آن نام ها را می دانی آنان را دفع نما.
پیامبر یکصد نفر از مؤمنین را به همراه علی (ع) فرستاد و به آنان فرمود: همراه علی باشید و دستورات او را پیروی نمائید، سپس امیرالمؤمنین علی (ع) به سوی آن دره رهسپار شد. همینکه به کنار آن دره رسید به آن صد نفری که همراهش بودند دستور داد همانجا بایستند و هیچ کاری نکنند تا وقتی که دستور بدهد. سپس گام به جلو نهاد و پیش روی آن گروه حرکت نمود.
لحظه ای در کناری ایستاد و از شرّ دشمنان جن به خدا پناه برد. نام خدای عزوجل را بر زبان جاری کرد و به گروه صد نفری اشاره فرمود که نزدیک او روند، آنان نزدیک شدند. فاصله میان او و ایشان به اندازه پرتاب یک تیر بود، زمانی که به سمت پائین دره حرکت کردند باد تندی شروع به وزیدن کرد، تا حدی که نزدیک بود بواسطه تندی وزش باد، آن گروه به زمین بخورند. پاهای آنان از ترس اجنه و آنچه می دیدند به لرزه افتاده بود.
پس امیرالمؤمنین (ع) فریاد زد: من علی بن ابیطالب فرزند عبدالمطلب و جانشین رسول خدا (ص) و پسر عموی او هستم، پابرجا باشید! در آن هنگام اشخاصی را به شکل و قیافه مردمان هند و سودان می دیدند که شعله هایی از آتش در دست های خود دارند و در گوشه و کنار آن دره پنهان شده اند،

صائم کتوم

نگاره: ‏"ساپورت پوشان اروند"(لباسی که در خدا میشود پوشید.)

رفقایی که سن و سالشان زمان ساپورت پوشیدنشان ، آن زمانی که هم سن و سال من و تو بودند. جوان بودند و زیبا…

غواصی می پوشیدند البته فرقش این است که آن زمان قیمتش گران بود…
اصلا گیر نمی آمد میگفتند اگر خواستید تیر بخورید

سرتان را جلو بگیرید نکند لباس پاره شود ها!

جنازه های رشید و بیجانشان را از داخل لباس در می آوردند

و جوان دیگری را ساپورت پوش میکردند …‏

رفقایی که سن و سالشان زمان ساپورت پوشیدنشان ، آن زمانی که هم سن و سال من و تو بودند. جوان بودند و زیبا…

غواصی می پوشیدند البته فرقش این است که آن زمان قیمتش گران بود…
اصلا گیر نمی آمد میگفتند اگر خواستید تیر بخورید

سرتان را جلو بگیرید نکند لباس پاره شود ها!

جنازه های رشید و بیجانشان را از داخل لباس در می آوردند

و جوان دیگری را ساپورت پوش میکردند …

صائم کتوم

http://diyarmirza.ir/wp-content/uploads/2014/03/2749.jpg

حاشا که یادمان برود آن روز نیلگون

نوروز هم برای تو خون گریه میکند

×××××××

کِی دست می کشیم ز عزای تو فاطمه

نوروز را مزینِ شال عزا کنیم

×××××××××

نوروز میرسد ولی نو نیست روز ما

ما دل شکستگانِ مادر پهلو شکسته ایم

×××××××

عید نوروز...فاطمیه ..سینه ها رو غم گرفته

سفره ی هفت سین امسال براتو ماتم گرفته

با اجازه میخوام امشب سفره ی هفت سین بچینم

که شاید تو شعله ی شمع دَرِ نیم سوخته ببینم

بالای سفره ی هفت سین میزارم قرآن بسته

آخ بمیرم یادم اومد مادرم پهلوش شکسته

گوشه ی بالای سفره جای اسپنده و عوده

گل نیلوفر حیدر ، رو میگیره ، روش کبوده

توی رؤیاهام می بینم ، صورت یه مرد خسته

می بینم تو دست اون مرد تکه گوشواره شکسته

چشمای اون مرد خسته به غم عشقش اسیره

هی میگه با چشم گریون الهی زهرام نمیره

بسه دیگه دل پر درد با همه غمها می سازه

رفقا آماده باشید برا تشییع جنازه



التماس دعا

صائم کتوم

ناخودآگاه یاد شهیدی که وسط جاده بود، افتادم. هم بادگیرش شبیه حاجی بود، هم شلوار پلنگی‌اش. به رضا پناهنده گفتم: رضا بیا بریم ببینیم


اسفند ماه، مصادف است با سی امین سالگرد شهادت فرمانده دلاور لشگر۲۷ محمد رسول الله(ص)، حاج محمد ابراهیم همت. به همین مناسبت،خاطره ای در باره آن بزرگوار منتشر کرده ایم که در پیش رو می آید.
شادی روح بلندش صلوات

در عملیات خیبر، حاجی داخل سنگری بود که با خط، یک کیلومتر بیشتر فاصله نداشت. جایی را با لودر کنده بودند، رویش را هم تراوس انداخته بودند و اسمش را هم گذاشته بودند سنگر. ما هم توی خط بودیم و با بی‌سیم با حاجی در ارتباط بودیم.
وضع به همین منوال می‌گذشت که حاجی با من تماس گرفت و گفت: «قراره امشب بچه‌های لشکر امام حسین بیان اینجا، کسی رو ندارن، می‌مونی توجیه‌شون کنی؟» گفتم: «حتماً.» گفت: «پس غروب بیا سنگر تا خودت هم توجیه بشی، باهات کار دارم.» گفتم: «باشه، چشم. الان کجا می‌ری؟» گفت: «می‌رم پیش عباس، مشکل داره شاید بتونم کمکش کنم.»

صائم کتوم

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/7/17/419457_404.jpg

سوال: آیا بدون استاد می توان در مسیر سیر و سلوک قدم نهاد؟
پاسخ: نخیر. سلوک بدون استاد گرفتاریها و انحرافات دارد و همچنین دخالتها و تصرفات شیاطین بسیار زیاد است. بنابراین راه و پیشنهاد ما "کمک و راهنمایی گرفتن از استاد به اضافه ۱۴ معصوم علیهم السلام" است.

سوال: خواندن چه دعایی را در قنوت نماز توصیه می کنید؟
پاسخ: ربنا لا تزغ قلوبنا بعد إذ هدیتنا وهب لنا من لدنک رحمة إنک أنت الوهاب. این دعا قلب را آرام می کند.

سوال: گفتن ذکر یونسیه (لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین) چه اثری دارد و آیا باید با اذن استاد باشد؟
پاسخ: بله، باید زیر نظر استاد انجام بگیرد. هم چنین دستور ما و مرحوم جناب شیخ (رجبعلی خیاط) این است که ادامه اش یعنی (فاستجبنا له و نجیناه من الغم و کذلک ننجی المومنین) نیز حتماً گفته شود. زیرا گفتن یونسیه بدون فاستجبنا ... عوارض دارد و مردم نمی توانند عوارض و پیامدهای ذکر را که می گوید: "من خطا کارم مرا تنبیه کن" تحمل کنند. خداوند تخفیف داده و در ادامه "فاستجبنا ... " را آورده است. ما هم می گوییم ذکر یونسیه تا "ننجی المومنین" اقدام شود.

سوال: بهترین ذکر چیست؟

صائم کتوم