سنگر اندیشه و بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است

سنگر اندیشه و بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است

سنگر اندیشه و بصیرت
بسم رب الشهدا
سلام بر همه ی جویندگان فهم و بصیرت.....بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است «آنهایی که دور و بر امیرالمؤمنین بودند و ایستادند و جنگیدند، خیلی بصیرت به خرج دادند که بنده بارها از امیرالمؤمنین نقل کرده‌ام که فرمود: «لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق » . در درجه اول، بصیرت لازم است. معلوم است که با وجود چنین درگیری‌هایی، مشکلات امیرالمؤمنین چگونه بود. یا آن کج‌رفتارهایی که با تکیه بر ادعای اسلام، با امیرالمؤمنین می‌جنگیدند و حرف‌های غلط می‌زدند.» مقام معظم رهبری
بصیرت دهی وآگاهی بخشی یکی ازمهمترین واساسی ترین راهکار مبارزه با جنگ نرم دشمن است.... لطفا با نظرات و انتقادات خودتان من را در پیشبرد و حفظ این سنگر یاری نمایید.....
Instagram@ali.saem.katoom

نویسندگان
آخرین نظرات

یش گفتار

طی بررسی آیات و روایات مربوط به آخرالزمان و ظهور، به وقایعی برمی‌خوریم که در نشئه دنیا رایج نیست، یعنی اینکه بوسیله قوانین حاکم در نشئه فعلی، بروز چنین اتفاقاتی عادی و ممکن نیست. این موضوع این سؤال را بر می‌انگیزد که آیا در زمان ظهور، نشئه اول تمام و نشئه‌ای دیگر برپا می‌گردد؟ در جواب این پرسش برخی معتقدند وقایع عجیب و غیرعادی که در اینگونه روایات مطرح شده همگی در چارچوب قوانین فعلی مادی امکان وقوع دارند اما توسط فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای که در آینده ابداع خواهد شد. لذا اینگونه افراد دوران حکومت حقه در زمان ظهور را ادامه نشئه فعلی می‌دانند. اگر چنین جوابی صحیح و منطبق بر واقعیت باشد می‌توان همین موضوع را برای قیامت قائل شد و مطرح نمود که تمام اتفاقات غیر عادی که در قیامت رخ می‌دهد توسط فناوری فوق مدرنی است که در آینده اختراع خواهد شد، و سپس این استدلال را دائما تکرار کرد و تا درجه انتهایی بهشت همه چیز را تکنولوژیک تصور نمود! اما چنین فرضیه‌ای توسط هیچکس مطرح نمی‌شود و غالبا قیامت نشئه‌ای جدید قلمداد می‌گردد.

مقدمه

‹‹آخرالزمان›› یا پایان دوران همانگونه که از نام آن برمی‌آید به انتهای یک دوره اطلاق می‌شود و مقطعی از زمان است که در آن تغییر از یک دوره به دوره‌ای جدید رخ می‌دهد. از آنجا که اکنون دوره دنیا برپاست آخرالزمان به انتهای دوره دنیا مربوط می‌شود.

آخرالزمان از دیدگاه ادیان به دورانی گفته می‌شود که وقایعی عظیم و عجیب در آن رخ می‌دهد و حاکی از انتهای زندگی به شیوه فعلی بر روی زمین است. انتظار می‌رود با سپری شدن آخرالزمان دوره جدیدی فرا برسد که بسیار با وضعیت پیشین آن متفاوت باشد. همچنین در این زمان است که ادیان الهی به ظهور مردی بشارت داده اند که ظلم و جور را از زمین بر می‌چیند و آن را پر از عدل و داد می‌سازد٫ نمونه چنین بشارت هایی در کتب آسمانی آمده است.

چکیده :

در این تحقیق به بیان علائم آخرالزمان و نشانه های زمانی آخرالزمان و اوصاف مردم آخرالزمان و علائم ظهور که به دو دسته حتمی و غیر حتمی تقسیم می شوند با بهره گیری از احادیث و روایات گرد آوری کردیم و در آخر به وظائف شیعه در آخرالزمان پرداختیم .



معنای کلمه ی آخر الزمان :

معنی کلمۀ آخر الزمان از معانی نسبی به شمار می رود،مثلا : زمان فعلی را که مدت یکهزار وچهارصد و اندی سال از هجرت پیامبر اکرم(ص)می گذرد نسبت به آن زمانی که آن حضرت مبعوث به رسالت و پیغمبری شده می توان گفت: آخر الزمان است و مدت پانصد یا هزار یا دو هزار سال آینده را نسبت به زمان فعلی ما می توان گفت: آخر الزمان است و...

بنابراین،آخر الزمان یک زمان معلوم و محدودی نیست تا بتوان گفت: فلان زمان آخر الزمان است؟همانطور که نمی توان زمان و موقع ظهور حضرت مهدی(عج) را تعیین نمود همانطور هم نمی توان آخر الزمان را محدود و معلوم کرد.البته از یک طریق می توان تا اندازه ای معنی کلمۀ آخر الزمان را دریافت و آن این است: وقتی اکثر علاماتی که پیامبر اسلام(ص)و آل اطهر آن حضرت خیر داده اند عملی شوند. می توان به آن زمان آخرالزمان گفت و در انتظار ظهور مهدی ( عج ) بود . و لذا بر منتظرین ظهور لازم است که با نگاهی به روایات معصومین (علیهم السلام ) با این علامات آشنا شوند تا هم با شرایط زمانی و مکانی و هم به وظایف خود در این زمینه آشنا گردند. (1)



علائم آخرالزمان :

در روایات اسلامی برای دوره ی آخر الزمان علایم و نشانه هایی ذکر شده که با تحقق این علایم و نشانه ها ، پی می بریم که هم اکنون در دوره ی آخر الزمان قرار داریم . اینک به برخی از این علایم و نشانه ها اشاره می کنیم :

1- گسترش ترس و ناامنی

امام باقر علیه السلام می فرماید : « لایقوم القائم إلا علی خوف شدید ....» ؛(2) « حضرت قائم علیه السلام قیام نمی کند مگر در دورانی پر از بیم و هراس .» و نیز فرمود : « مهدی علیه السلام هنگامی قیام می کند که زمام کارهای جامعه در دست ستمکاران باشد . »(3)

2- تهی شدن مساجد از هدایت

پیامبر صلی الله علیه و آله درباره ی وضعیت مساجد در آخر الزمان میفرماید : « مساجدهم عامره و هی خراب من الهوی »(4) ؛ « مسجدهای آن زمان و آباد و زیباست . ولی از هدایت و ارشاد و در آن خبری نیست . »

3- سردی عواطف انسانی

رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در این باره می فرماید « فلا الکبیر یرحم الصغیر و لا القوی یرحم الضعیف ، و حینئذ یأذن الله له بالخروج »(5) ؛ « در آن روزگار ، بزرگترها و به زیر دستان و کوچکترها ترحم نمی کنند و قوی بر ضعیف ترحم نمی نمایند. در آن هنگام خداوند به او [ مهدی علیه السلام ] اذن قیام و ظهور می دهد . »

4- گسترش فساد اخلاقی

رسول خدا صلی الله علیه وآله می فرمایند : « قیامت بر پا نمی شود تا آن که زنی را در روز روشن و به طور آشکار گرفته ، در وسط راه به او تعدی می کنند و هیچ کس این کار را نکوهش نمی کند ».

محمد بن مسلم می گوید : به امام باقر علیه السلام عرض کردم : ای فرزند رسول خدا ! قائم شما چه وقت ظهور خواهد کرد ؟ امام فرمود : « إذا تشبه الرجال بالنساء، و النساء بالرجال، و اکتفی الرجال و بالرجال ، و النساء بالنساء » ؛(6) « هنگامی که مردها خود را شبیه زنان و زنان خود را شبیه مردان کنند . آن گاه که مردان به مردان اکتفا کرده و زنان و به زنان اکتفا کنند .»

5 - آرزوی کمی فرزند

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمود : « رستاخیز بر پا نمی شود تا آن که کسی پنج فرزند دارد آرزوی چهار فرزند کند . و آن که چهار فرزند دارد می گوید : کاش سه فرزند داشتم ، و صاحب سه فرزند آرزوی دو فرزند دارد . و آن که دو فرزند دارد ، آرزوی یک فرزند بنماید . وکسی که یکی فرزند دارد آرزو کند که کاش فرزندی نداشت » .(7)

6 - مرگ های ناگهانی

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود : « قیامت برپا نمی گردد ، تا این که مرگ سفید ظاهر شود . گفتند : ای رسول خدا ! مرگ سفید چیست ؟ فرمود : مرگ ناگهانی » .(8)

7 - جنگ و کشتار

امام رضا علیه السلام فرمود : « پیش از ظهور امام زمان علیه السلام کشتارهای پیایی و بی وقفه رخ خواهد داد » .(9)



نشانه های زمانی آخرالزمان :

((آخر)) به بخش پایانی هر مجموعه گفته می‌شود و ((زمان‌)) در لغت‌، بر وقت کم یا زیاد اطلاق می‌گردد از آن جا که مفهوم ((آخر نسبی )) است و در تاریخ‌ِ انقراض دنیا، اختلاف فراوانی وجود دارد و قرآن نیز از تعیین وقت مشخص برای آن پرهیز کرده و لقمان‌، 31 و 34، احزاب‌، 33 و 63، و زخرف‌، 43 و 85، محدودة آن‌، به دقت قابل اندازه‌گیری نیست‌; با این حال‌، با استفاده از روایات‌، بعثت پیامبر خاتم را می‌توان سرآغاز دورة ((آخر الزمان‌)) دانست‌. البته در بیش‌تر روایات‌، آخر الزمان به دورة پایانی که به ظهور حضرت مهدی‌ نزدیک باشد، اطلاق شده است‌. پایان نبوت و آمدن آخرین شریعت الهی که با ظهور پیامبر اکرم‌تحقق یافت‌، نخستین نشانة پایان تاریخ به شمار می‌رود; از این رو مفسران‌، مقصود از نشانه‌های قیامت را در آیة: "فَهَل‌ْ یَنظُرُون‌َ إِلآ السَّاعَة‌َ أَن تَأْتِیَهُم بَغْتَة‌ً فَقَدْ جَآءَ أَشْرَاطُهَا;(محمد،18) آیا آن‌ها جز این انتظار دارند که قیامت ناگهان فرا رسد، در حالی که هم اکنون نشانه‌های آن آمده است‌. بعثت پیامبر اکرم‌دانسته‌اند که نسبت به عمر جهان‌، فاصلة بسیار کمی تا قیامت دارد. در آخرالزمان‌، وقایع فراوان دیگری نیز، پیش‌بینی شده که بیش‌تر به دورة پایانی آن (مقارن با ظهور حضرت مهدی‌ علیه السلام مربوط می‌شود. نتیجه آن که‌:

الف ـ آخرالزمان‌، امری نسبی است و زمان بعثت پیامبر اکرم‌تا پایان جهان را نسبت به عمر جهان‌، در نظر گرفته‌اند.

ب ـ زمان بعثت پیامبر اکرم‌، آغاز آخر الزمان است‌، اما این که چقدر طول می‌کشد و پایان آخرالزمان کی خواهد بود، مشخص نیست

ج ـ در قرآن کریم اگرچه به مدت و زمان آخرالزمان تصریح نشده است‌، اما از نشانه‌ها و حوادثی که قرآن بیان فرموده‌، می‌توان به دورة پایانی آخرالزمان که مقارن با ظهور حضرت مهدی‌ علیه السلام است پی برد. در این جا به چند مورد از آن وقایع اشاره می‌کنیم‌:

1. بحران معنویت ‌:

اقْتَرَب‌َ لِلنَّاس‌ِ حِسَابُهُم‌ْ وَ هُم‌ْ فِی غَفْلَة‌ٍ مُّعْرِضُون‌َ ;(انبیأ،1) حساب مردم به آنان نزدیک شده‌، در حالی که در غفلتند و روی گردانند. در این آیه‌، مردم آخرالزمان‌، به غفلت و اعراض از خداوند، متصف شده‌اند;

2. وقوع اختلاف‌ها و درگیری‌های بسیار :

"فَاخْتَلَف‌َ الاْ ئَحْزَاب‌ُ مِن بَیْنِهِم‌ْ فَوَیْل‌ٌ لِّلَّذِین‌َ کَفَرُواْ مِن مَّشْهَدِ یَوْم‌ٍ عَظِیم‌ٍ ;(مریم‌،37) ولی ]بعد از او[ گروه‌هایی از میان پیروانش اختلاف کردند; وای به حال کافران از مشاهدة روز بزرگ‌. این آیه درباره ظهور فرقه‌های مختلف در جهان اسلام است که در آخرالزمان پدید آمده و سبب اختلاف‌های بسیار خواهد شد.

3. ظهور دجال ‌:

لَخَلْق‌ُ السَّمَـَوَ َت‌ِ وَ الاْ ئَرْض‌ِ أَکْبَرُ مِن‌ْ خَلْق‌ِ النَّاس‌;(غافر،57) آفرینش آسمان‌ها و زمین از آفرینش انسان‌ها مهم‌تر است‌، ولی بیش‌تر مردم نمی‌دانند. برخی از مفسران‌، این آیه را به ظهور دجال تفسیر کرده‌اند که در دید مردم‌، بزرگ‌ترین موجود جلوه می‌کند، در حالی که خداوند، او را از بسیاری مخلوقات دیگر کوچک‌تر می‌شمارد; سرانجام این پدیده به دست حضرت عیسی‌علیه السلام نابود خواهد شد.

4. پدید آمدن گرفتاری‌ها و مشکلات‌ :

إِن‌ْ أَتَغکُم‌ْ عَذَابُه‌ُو بَیَـَتًا أَوْ نَهَارًا مَّاذَا یَسْتَعْجِل‌ُ مِنْه‌ُ الْمُجْرِمُون‌َ ;(یونس‌،50) اگر مجازات او، شب هنگام یا در روز به سراغ شما آید، پس مجرمان برای چه عجله می‌کنند. فَإِذَا نَزَل‌َ بِسَاحَتِهِم‌ْ فَسَآءَ صَبَاح‌ُ الْمُنذَرِین‌َ ;(صافات‌،177) اما هنگامی که عذاب ما در آستانة خانه‌هایشان فرود آید، انذارشدگان صبحگاه بدی خواهند داشت‌.

5. خروج سفیانی‌ :

آیات‌: سبأ، 51; نحل‌، 45 و نسأ، 47 دربارة خروج سفیانی و لشکریانش می‌باشد

6. ندای آسمانی ‌:

آیات نحل‌، 16; ق‌، 41ـ42 دربارة آن آمده است‌.

7. ظهور منجی بزرگ بشر آیات‌ :

اسرأ، 81; بقره‌، 148; انعام‌، 89 و... بر این مطلب دلالت دارد.

8. نزول حضرت عیسی‌ (ع)‌:

آیات‌: زخرف‌، 43; نسأ، 159، مربوط به آن است‌.

9. خروج جنبنده‌ای از زمین ‌:

آیه نمل‌، 82 به آن اشاره دارد

10. نابودی قوم یأجوج و مأجوج به دست حضرت مهدی‌علیه السلام ‌:

آیه انبیأ، 96 در این‌باره آمده است‌.

11. رجعت ‌:

آیات‌: نمل‌، 83; غافر، 11; سجده‌، 21; اسرأ، 5; آل‌عمران‌، 81; قصص‌، 5، به این پدیده اشاره دارند.

12. صلح و آرامش پایدار در سراسر جهان ‌:

آیات نور، 5; اعراف‌، 128، انفال‌، 39; انبیأ، 105; اعراف‌، 137 و قصص‌، 5 به چنین وعده‌ای بزرگ اشاره دارد و...دیگر از نشانه‌های آخرالزمان است که در بخش پایانی آخرالزمان واقع خواهد شد. (10)

اوصاف مردم آخرالزمان :

جابرابن عبدالله انصاری از نبی معظم اسلام (ص)نقل میکند که فرمودند:

1- زکات دادن متروک شود

2- سخن معمول و همگانی شما دروغ

3- میوه و نقل مجالس شما غیبت

4- انچه به دست می اورید حرام

5- وفا کم شود

6- در ان زمان بزر گان بر کوچکان رحم نمی کنند

7- مرد از همسر خود اطاعت کند

8- حیای کوچکان کم گردد

9- طمع زیاد شود

10- برادر نسبت به برادر حسد ورزد

11- حیا از زنها برداشته شود

12 - ساختمانها را محکم بنا کنند



علائم ظهور :

علائم ظهور به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: علائم حتمی و علائم غیر حتمی.

فضیل بن یسار از امام باقر (ع) روایت کرده که فرمودند: «نشانه‌های ظهور دو دسته است: یکی نشانه‌های غیرحتمی و دیگر نشانه‌های حتمی؛ خروج سفیانی از نشانه‌های حتمی است که راهی جز آن نیست.»(11)

منظور از علائم حتمی آن است که تقدیر قطعی خدا به وقوع آن تعلق گرفته، و مشروط به هیچ قید و شرطی نیست؛ و مقصود از علائم غیر حتمی آن است که وقوع آن ممکن است مشمول بداء گردد، چرا که فی الجمله مشروط به شروطی است که اگر آن شروط تحقق یابد آن علائم واقع می شوند، و اگر آن شروط مفقود باشد، آن علائم نیز تحقق نمی‌یابند.

علائمی در مورد حتمی بودن آنها نصی نداشته باشیم، تنها احتمال وقوع آن می رود، و قطعی نیستند.

علائم غیر حتمی بسیارند. ما در اینجا روایت مفصلی از امام امام صادق(ع) را برای شما می آوریم که ...

تعداد بسیاری از آن را برشمرده است. این روایت مشهوری است، ولی برای آن که حق زحمات مؤلفین ادا شده باشد، می گوییم که این روایت را با تغییرات عبارتی اندکی از کتاب "یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام رمان(عج)" نوشته علیرضا رجالی تهرانی نقل می کنیم.

قیلا لازم است تذکر دهیم که گرچه هر یک از این علائم حتمی الوقوع نیست، ولی به طور کلی احوال آخرالزمان را به ما معرفی می کند. با مطالعه آن شباهتهای زیاد آن را با شرائط زمان خودمان می یابیم.

در این روایت، امام صادق(ع) به یکی از یاران خود فرمودند:

هر گاه دیدی که حق بمیرد و طرفدارانش نابود شوند؛ و ظلم و ستم فراگیر شده است؛ و قرآن فرسوده و بدعت‌هایی از روی هوا و هوس در مفاهیم آن بوجود آمده است؛ و دیدی دین خدا، عملاً، توخالی شده، همانند ظرفی که آن را واژگون سازند!

و همچنین هر گاه دیدی که اهل باطن بر اهل حق پیشی گرفته‌اند؛ و کارهای بد آشکار شده و از آن نهی نمی‌شود، و بد کاران باز خواست نمی‌شوند؛ و مردان به مردان و زنان به زنان اکتفا می‌کنند.

و هنگامی که دیدی ‌افراد با ایمان سکوت کرده، و سخنشان را نمی‌پذیرند؛ و دیدی که شخص بدکار دروغ گوید، و کسی دروغ و نسبت ناروای او را رد نمی‌کند؛ و دیدی که بچه‌ها به بزرگان احترام نمی‌گذارند؛ و قطع رحم می شود.

و وقتی دیدی که بد کار را ستایش کنند و او شاد شود، و سخن بدش به او برنگردد؛ و دیدی که نوجوانان پسر همان کنند که زنان کنند [یعنی به مانند آنان خود را زینت می کنند]؛ و زنان با زنان ازدواج کنند.

و هنگامی که دیدی انسانها اموال خود را در غیراطاعت خدا مصرف می‌کنند و کسی مانع آنها نمی‌شود؛ و دیدی که افراد با دیدن کار و تلاش مؤمنانه [از آن تعجب می کنند] و به خدا پناه می‌برند.

و دیدی که مداحی دروغین از اشخاص زیاد شود؛ و همسایه همسایه خود را اذیت می‌کند و از آن جلو گیری نشود؛ و دیدی که : کافران از صعوبت زندگی مؤمن، شاد می شوند؛ و دیدی مردم شراب را آشکار می ‌آشامند، و برای نوشیدن آن کنار هم می‌نشینند و از خداوند متعال نمی‌ترسند؛ و‌ کسی که امر به معروف می‌کند خوار و ذلیل است.

و همچنین هنگامی که دیدی آدم بدکار در چیزی مورد ستایش ست که خداوند آن را دوست ندارد؛ و دیدی که اهل قرآن و دوستان آنها خوارند؛ و راه نیک بسته و راه بد باز است؛ و دیدی که انسان ها به زبان می‌گویند، ولی عمل نمی‌کنند.

و وقتی دیدی خانه کعبه تعطیل شده، و به تعطیلی آن دستور داده می‌شود؛ و مؤمن، خوار و ذلیل شمرده شود؛ بدعت و زنا آشکار شود؛ و مردم به شهادت و گواهی ناحق اعتماد کنند.

و دیدی که حلال حرام، و حرام حلال می شود؛ و دین بر اساس میل اشخاص معنی می شود، و کتاب خدا و احکام آن تعطیل می گردد؛ و جرأت بر گناه آشکار شود، و دیگر کسی برای انجام آن منتظر تاریکی شب نگردد.

و آنگاه که دیدی مؤمن نتواند نهی از منکر کند مگر در قلبش؛ و ثروت بسیار زیاد در راه خشم خدا خرج گردد؛ و سردمداران به کافران نزدیک شوند و از نیکوکاران دور شوند؛ و والیان در قضاوت رشوه بگیرند؛ و پستهای مهم والیان بر اساس مزایده است، نه بر اساس شایستگی.

و آن زمان که دیدی مردم را به تهمت و یا سوء ظن بکشند؛ و دیدی که مرد به خاطر همبستری با همسران خود مورد سرزنش قرار گیرد. و هنگامی که زن بر شوهر خود مسلط شود و کارهایی که مورد خشنودی شوهر نیست انجام می‌دهد و به شوهرش خرجی می‌دهد.

و همچنین آنگاه که دیدی سوگند های دروغ به خدا بسیار گردد؛ و آشکارا قماربازی ‌شود؛ و مشروبات الکلی به طور آشکار بدون مانع خرید و فروش می‌شود.

و وقتی دیدی که مردم محترم توسط حاکمان قلدر خوار شوند؛ و نزدیک ترین مردم به فرمانداران آنانی هستند که به ناسزاگویی به ما، خانواده عصمت(ع)، ستایش شوند؛ و هر کس ما را دوست دارد او را دروغگو خوانده، و گواهی اش را قبول نمی‌کنند.

و آنگاه که دیدی مردم در گفتن سخن باطل و دروغ با هم رقابت می کنند؛ و شنیدن سخن حق بر مردم سنگین، ولی شنیدن باطل برایشان آسان است؛ و دیدی که همسایه از ترس زبان همسایه به او احترام می‌کند.

و وقتی دیدی حدود الهی تعطیل شود، و طبق هوی و هوس عمل گردد؛ و دیدی که مسجدها طلا کاری (زینت داده) شود؛ و دیدی که‌ راستگوترین مردم نزد آنها مفتری و دروغگو است.

هنگامی که دیدی بدکاری آشکار شده، و برای سخن چینی کوشش می‌شود؛ و‌ ستم و تجاوز شایع شده است؛ و غیبت، سخن خوش آنها شود و بعضی بعض دیگر را به آن بشارت دهند.

وقتی دیدی حج و جهاد برای خدا نیست؛ و‌ سلطان به خاطر کافر، شخص مؤمن را خوار کند؛ و خرابی بیشتر از آبادی است؛ و معاش انسان از کم فروشی به دست می‌آید؛ و خون ریزی آسان گردد؛ و مرد به خاطر دنیایش ریاست می‌کند.

و هنگامی که دیدی مردم نماز را سبک شمارند؛ و‌ انسان ثروت زیادی جمع کرده، ولی از آغاز آن تا آخر، زکاتش را نداده است؛ و‌ قبر مرده‌ها را بشکافند و آنها را اذیت کنند؛ و هرج و مرج بسیار شود؛ و‌ مرد روز خود را با مستی به شب می‌رساند، و شب خود را نیز به همین منوال صبح می کند، و هیچ اهمیتی به آیین مردم ندهد.

آنگاه که با حیوانات آمیزش ‌شود؛ و مرد به مسجد (محل نماز) می‌رود و وقتی برمی‌گردد لباس در بدن ندارد؛ ( یعنی لباسش را دزدیده اند)

هنگامی که دیدی حیوانات هم دیگر را بدرند؛ و دلهای مردم سخت، و دیدگانشان خشک، و یاد خدا برایشان گران است؛ و بر سر کسبهای حرام آشکارا رقابت می‌کنند؛ و دیدی که نمازخوان برای خودنمایی نماز می‌خواند؛ و فقیه برای دین خدا فقه نمی‌آموزد، و طالب حرام ستایش و احترام می‌گردد؛ و‌ مردم در اطراف قدرتمندان هستند؛ و طالب حلال، مذمت و سرزنش می‌شود، و طالب حرام ، ستایش و احترام می‌گردد.

آنگاه که در مکه و مدینه کارهایی می‌کنند که خدا دوست ندارد، و کسی از آن جلو گیری نمی‌کند، و هیچ کس بین آنها و کارهای بدشان مانع نمی‌شود؛ و آلات موسیقی و لهو و لعب در مدینه و مکه آشکار گردد؛ و مرد سخن حق گوید و امر به معروف و نهی از منکر کند، ولی دیگران او را از این کار برحذر می‌دارند.

هنگامی که دیدی مردم به همدیگر نگاه می‌کنند [یعنی چشم همچشمی می کنند، یا معیارشان بر خوب و بد اعمال خدا نیست] ، و از مردم بدکار پیروی نمایند؛ و راه نیک پیرو ندارد؛ و مرده را مسخره کنند و کسی برای او اندوهگین نشود؛ و دیدی که : سال به سال بدعت و بدیها بیشتر شود؛ و مردم جز از سرمایه داران پیروی نکنند؛ و‌ به فقیر چیزی را دهند که برایش بخندند، ولی در راه غیرخدا ترحم می کنند.

وقتی که دیدی علائم آسمانی آشکار شود، و کسی از آن نگران نشود؛ و مردم مانند حیوانات در انظار یکدیگر عمل جنسی انجام می دهند و کسی از ترس مردم از آن جلو گیری نمی‌کند؛ و انسان در راه غیر خدا بسیار خرج کند، ولی در راه خدا از اندک هم مضایقه دارد.

و آنگاه که دیدی عقوق پدر و مادر رواج دارد، و فرزندان هیچ احترامی برای آنها قائل نیستند، بلکه نزد فرزند از همه بدترند.

هنگامی که دیدی زنها بر مسند حکومت بنشینند و هیچ کاری جز خواسته آنها پیش نرود، و دیدی پسر به پدرش نسبت دروغ بدهد، پدر و مادر را نفرین کند و از مرگشان شاد شود؛ و دیدی که اگر روزی بر مردی بگذرد، و او در آن روز گناه بزرگی مانند بدکاری‌ ، کم فروشی، و زشتی انجام نداده ناراحت است.

و وقتی دیدی قدرتمندان، غذای عمومی مردم را احتکار می کنند؛ و‌ اموال خمس در راه باطل تقسیم گردد، و با آن قماربازی و شراب خواری شود، و به وسیله شراب بیمار را مداوا، و برای بهبودی، آن را تجویز کنند؛ و دیدی که مردم در امر به معروف و نهی از منکر و ترک دین بی تفاوت و یکسانند؛ و دیدی که سر و صدای منافقان برپا، اما صدای حق طلبان خاموش است؛ و دیدی که برای اذان و نماز مزد می‌گیرند؛ و مسجدها پر است از کسانی که از خدا نمی ترسند و غیبت هم می نمایند.

هنگامی که دیدی خورندگان اموال یتیمان ستوده شوند؛ و قاضیان بر خلاف دستور خداوند قضاوت کنند؛ و استانداران از روی طمع، خائنان را امین خود قرار دهند؛ و فرمانروایان میراث مستضعفان را در اختیار بدکاران از خدا بی خبر قرار دهند؛ و دیدی که بر روی منبرها از پرهیزکاری سخن می‌گویند، ولی گویندگان آن پرهیزکار نیستند.

و بالخره هنگامی که دیدی صدقه را با وساطت دیگران، بدون رضای خداوند، و به خاطر درخواست مردم بدهند؛ و دیدی وقت نمازها را سبک بشمارند؛ و همّت وهدف مردم شکم و شهوتشان است؛ و دنیا به آنها روی کرده است؛ و دیدی نشانه‌های برجسته حق ویران شده است؛ [این آخرالزمان است] در این وقت خود را حفظ کن و از خدا بخواه که از خطرات گناه نجاتت بدهد.(12)

این بود روایت امام صادق (ع) که به ذکر گوشه‌ای از مفاسد جهان در آستانه قیام وانقلاب بزرگ حضرت مهدی (عج) فرا گیر خواهد شد.

و اما "علائم حتمی الوقوع" ظهور با استفاده از روایات معصومین علیه السلام، اندک است.

در روایتی امام صادق(ع) می فرمایند: «پیش از ظهور قائم(عج) پنج نشانه حتمی است: قیام یمانی، فتنه سفیانی، صیحه آسمانی،‌ قتل نفس زکیه و شکافتن زمین و فرو رفتن عده ای در بیابان»(13)

همچنین امام صادق فرموده است: «وقوع ندا[ی آسمانی] از امور حتمی است؛ و سفیانی از امور حتمی است و یمانی از امور حتمی است و کشته شدن نفس زکیه از امور حتمی است و کف دستی که از افق آسمان برون آید از امور حتمی است. و سپس اضافه فرمودند: «و نیز وحشتی در ماه رمضان است که خفته را بیدار کند و شخص بیدار را به وحشت انداخته و دوشیزگان پرده نشین را از پشت پرده بیرون می‌آورد.»(14)

امیرالمؤمنین(ع) از رسول خدا(ص) روایت نموده که فرمودند: «ده چیز است که پیش از قیامت حتماً به وقوع خواهد پیوست : فتنه سفیانی و دجال ، واقعه دخان [دود، ظهور دابه، خروج قائم، طلوع خورشید از مغرب، نزول عیسی، خسوف در مشرق، خسوف در جزیرة العرب، و آتشی که از مرکز عدن شعله می‌کشد و مردم را به سوی بیابان محشر هدایت می‌کند»(15)

امام محمد باقر(ع) فرموده است: « در کوفه، پرچمهای سیاهی که از خراسان بیرون آمده است، فرود می‌آید و وقتی مهدی(ع) ظاهر شد، برای بیعت گرفتن به سوی آن می‌فرستد.»(16)

وظائف شیعه در آخرالزمان :

روایاتی وارد شده که وظائف دینداران و پر هیزکاران را در ان زمان که از هر طرف ابتلاء ات هجوم اورده است معین می کند و بطور کلی وظیفه هر فرد متدینی است که هنگام شیوع نا ملایمات و در محیط فساد و بی دینی که مردم رو به سوی شهوات و هوی پرستی و مادیگری سوق شوند.

با کمال صبر و حوصله درمقابل مخالفین و اهل فسق و عصیان استقامت ورزیده و کمترین سستی وتماسح و تزلزل در راه انجام و ظائف الهی پیدا نکرده و بهر نحوی که میسر و ممکن است خود را از آلودیگها و قبایح اعمال و خلافها و معاصی نگهداری و حفظ کرده و هم رنگ افراد فریب خورده و منحرف شده قرار ندهد .

اری چون اجتما ع فاسد گشته و محیط تیره و دگر گون گشت چاره ای جز کناره گیری و پر هیز کاری و نگهداری خود نیست و امر به معرف ونهی از منکر به حق و دستگیری و نجات غریق در صورتی وظیفه است که خود در معرض لغزش در مسیر هجوم سیل واقع نگردد البته کناره گیری از محیط فاسد و خوداری از آلودگی ها و فساد بطور کلی وظیفه هرفرد متدینی است و اندازه و خصوصیات و جزئیات این وظیفه با اشخاص و موارد و نیروهای افراد و موقعیت انان تفاوت می کند.

پی نوشت ها :

1- محمد جواد مهری ؛ نشانه های شگفت آور آخرالزمان ص 33

2- غیبه ، نعمانی ، ص 235

3- ملاحم ، ابن طاووس ص 77

4- بحارالانوار ، جلد 2 ص190

5- همان جلد 52، ص 380

6- کمال الدین ، جلد 1 ص 331

7- فردوس الاخبار ،ج 5،ص 227

8- الفائق ، جلد 1 ،ص141

9- الغیبه نعمانی ص 271

10- دائره المعارف قرآن الکریم ، مرکز فرهنگ و معارف قرآن ، ج 1 ، ص 114-124

11- غیبت نعمانی با ترجمه غفاری باب 18 ص 429

12- بحارالانوار ، علامه مجلسی ج 52ص 256-260(با اندکی تصرف در متن )

13- کمال الدین و تمام النعمه شیخ صدوق ص 650

14- غیبت نعمانی با ترجمه غفاری باب 14 ص 365

15- بحارالانوار علامه مجلسی ج 52 ص 209و غیبت شیخ طوسی ص267

16- غیبت شیخ طوسی ص274

صائم کتوم

نظرات  (۱۱۵)

خدایا پناه میبرم به خودت
همیشه دوست داشتم تو ی جریان بزرگ بشریت باشم حالا ک میبینم تو دوره ظهور هستم خیلی سخته ک بتونی ادم خوبه این داستان باشی 
عالی بود ممنون
خدارو شکر داریم به ظهور نزدیک میشیم و میتونیم امام و ببینیم.
والا من همرو به چشم دیدم نمی دونم چرا نمیاد 
تو رو خدا بیاین هر شب یه جز قران هدیه کنیم به مادر اقا امام زمان واسه تعجیل در فرج ایشون...
۱۱ دی ۹۶ ، ۱۲:۱۱ ابوالفضل
بخدا قسم مطمئنم که صاحب الزمان تا کمتر از سه سال دیگه ظهور میکنند
و یکی ازنشانه هاش اینه که عربستان و ترکیه به دست ایران میوفته آقا خامنه ای پرچم رو با آقا مهدی میدن
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
واقعا حیرت زده شدم......
خدا جون کمکمون کن چون بیشتر اینارو داریم میبینیم . 
سلام
قیامت روز سختیه که حتی نمیشه با بیان کردنش وحشت اون روز رو به خوبی نشون داد...
باورش سخته در عرض چند دقیقه کل دنیا نابود میشه، زمین لرزه های شدید باعث میشه زمین دهان باز کنه و انسانها رو درون خود ببلعه، شهاب سنگهای آتشین به سمت زمین هجوم میارن و هزاران نفر در چند ثانیه جونشونو از دست میدن، دریا متلاطم میشه و کسی نمیتونه با کشتی فرار کنه، باد های سهمگین باعث سقوط هواپیماها میشه هیچکس جون سالم به در نمیبره مرده ها زنده میشن و اونا هم با زنده ها این وحشت و حوادثو شریک میشن تکنولوژی از کار میفته و همه موجودات زمین نه نتها انسان ها بلکه حیوانات نباتات و غیره به نابودی کشیده میشن. من تمام این حوادث رو تو خواب دیدم. 
با توجه به اعلام شدن بیت المقدس ب عنوان پایتخت اسرائیل باید امادگی خروج سفیانی رو هم داشته باشیم ک طبق روایات برخی از همراهانش اسرائیلی هستند.شاید بشه ادم همه موارد بالا رو رعایت کنه ولی امان از لحظه اخر و شک به ظهور ک ایا ایشون واقعا امام زمانند یا یک شخص دروغین!!!خیلی ها سر این موضوع نابود میشن
صیحه اسمانی خدا کنه نجات بخشمون باشه تو این دنیا همه چیز دروغین و تقلبی شده طوری که حتی اگ سفیانی بیاد و پرچم های سیاه خراشانی ب سمت کوفه حرکت کنند ادم تو شک میمونه ک ایا واقعا همونیه ک باید اتفاق بیفته یا اون نیست 
از دست دادن ایمان به خدا این نیست که وجودش رو منکر بشی این یعنی به کل نسبت به وجه الله یعنی هر چه خلق شده بی توجهی کنی و یا ظلم کنی... مثلا ضایع کردن کوچکترین حق از کوچکترین جز... قطع درخت کشتن جانوران اصطلاحا زرنگی کردن و ضایع کردن حق همنوع کلاه گذاشتن سر دیگری...اینجا حساب مو از ماست کشیدنه... اگر بدونید چه چیزهای کوچیکی حساب میشه قافلگیر خواهید شد.. شک نکنید! نونی که جلوی گرسنه ای گاز زده باشید ظلم به حساب میاد.... برو خود را باش... 
سلام ,همینایی ک اینجا نوشته شده ب عینه در اطرافیانم میبینم ،خداوند خودش مارو ب راه راست هدایت کنه و خلاصی از شیطان رجیم 
خداوندا ب حق قرانت هرچی زودتر ظهور اقامون رو برسون دنیا عجیبا وحشتناک شده واقعا دیگه زندگی در این شرایط شدیدا سخت شده .برای ظهور منجی عالم همگی دست ب دعا بشیم.اللهم عجل لولیک الفرج 
*امین*
امام زمان در میان مردم است وخود را بروز نمیدهد فقط روی پیشانی هر کس مهری از بی مهری میزند حتی اگر محبوس یا در خواب باشند.انان کسانی هستند که در اتش باران هوائی اگر هزاران متر پائین تر باشند مغز انان را سوراخ میکند مگر خوبان که انگشت شمارند انه در اطاقهای خود مجبوس و میل بیرون امدن ندارند..................................................................................................
وااااااای
واقعا خدا کمکمون کنه
بعضی از این علامت ها رو در اطرافمان می بینم.
من دینم رو از دست دادم، خواهش میکنم برام دعا کنین ک دوباره به خدا ایمان بیارم 
پاسخ:
ان شالله 
سالها منتظر سیصدو اندی مرد است 

آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم
 التماس دعا
اجرتان با خدا
لطف کنین هرکی اینارو میخونه از خودش شروع به تغییر سازنده کنه
انشالا جهانی خوب و خداپسندانه داشته باشیم
به نظرم دجال میتونه همین گوشی و صفحه ی کامپیوتر باشه، تک چشمه و انسان ها رو هم به دنبال خودش می کشونه
۰۳ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۴۰ محمد نوروزی
اگر دنیا اینطور پیش بره احتمال زیاد داره که تا کمتر از هتصد سال سال دیگه قیامت بشه همه ما الان با این دنیای وحشی سرکار داریم تک تک علائمشو هست و من دیدم با چشمان و گوش هایم فقط تنها کاری که میتونم بکنم اینه که بگم خدایا من رو در پناه خودت قرار بده و تا میتونم بهترین کار های مورد رضایت تو انجام بدم . برام دعا کنید و از خدا بخواهیید گناهان من را بیامرزد هرکی برایم همچین دعایی کرد منم برای اون شخص همین داعارو میکنم. یا حق 
سلام وقت همگیتون به خیر یکی از نشانه های ظهور اینه که نگه داشتن ایمان به خدا خیلی سخت میشه ما تو این روزا واقعا هم داریم کسایی رو می بینیم که ایمانشونو به خدا از دست میدن و روز به روز تعداد کسایی که نماز می خونن کمتر میشه
خدایا خودت کمکم کن تا منم تو امتحانای الهی پیروز بشم و ایمانمو از دست ندم لطفا شما هم برام دعا کنید تا منم از یارای امام زمان باشم

بیشتر این نشانه ها به وضوح در جهان امروزی دیده میشود افسوس
مطالب بسیار عالی بود اجرتان با خدا
با سلام السلام علیک یا امام زمان.خودت ظهور کن.
سلام ممنون از شما
واقعا حس میکنم چیزی به ظهور امامون نموده .ایشالا زودتر بیان و همه ما رو از بند ظلم و ستم این روزگار خلاص کنن
امید به خدا
باسلام.خیلی عالیه.ازمطالب وروایات استفاده کردیم.خدااجرتون بده انشاا...
افوض امری الی الله. خدا خیرتان دهد. بیایید تصمیم بگیریم که به حول قوه خدا از افراد نام برده نشویم. قربه الی الله. التماس دعا. بنده رو هم دعا کنید. دعا گویتان هستم
همشون اتفاق افتاده ..امیدوارم زودتر ظهورکنه دیگه از بی عدالتی خسته ایم
بیشتر نشانه ها را میتوان دید به امید روزی که تمام مسلمانان رو سفید از این امتحان الهی بیرون بیایند 
با سلام خدمت سروران ارجمند
آیا نشانه های ذکر شده برای آخرالزمان، تمامی بار معنایی منفی دارند یا تنها به عنوان نشانه فارغ از خوبی یا بدی ذکر شده اند؟ به صورت مشخص برخی از آنها قطعا و یقینا جزو منکرات است مانند اکتفای مردان به مردان و زنان به زنان و ... . اما آیا نشانه هایی مانند اینکه مردم خانه هایشان را محکم می سازند نیز نامطلوب است؟ یا تنها به عنوان اماره اشاره شده است. ممنون میشم فرد مطلعی مستدل و با روایات جواب منو بده.
به نظر من این حادثه ی منا و ریزش پلاسکو و زلزله ی مشهد و این سیل هایی که میاد و اتفاق هایی که قراره بیفته بی ربط نیستند!!!!!!
آقا جان بیا کجایی نوکر هر قدمی که بر میداری هستم
با سلام و خسته نباشید.ممنون از زحماتتون☺فکر میکنم بهترین راه برای انتظار فقط تهذیب نفسمون هست.امیدوارم تو این مسیر خداوند کمکمون کنه☺☺
یا امام زمان خودت کمکمون کن.یا حضرت ولیعصر .همه نشانه ها رو من توی ایران دیدم.به خصوص شهر تهران  چیز هایی دیدم که شاخ در اوردم.یا صاحب الزمان ادرکنی.
خیلی مفید و جالب بود... خداوند  ما ما رو از گناهان نجات بده... اگه اجازه بدید نشر کنم البته با ذکر منبع... هر وقت اجازه دادید این کار رو می کنم ممنون

پاسخ:
سلام.
باذکر منبع و به شرط دعا مشکلی نیست....
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام انقداسم انان بزرگ است که جرات اوردن به زبان ندارم فقط بترسید از غضبه خداوند از طرف عماد استاده علوم غریبه و مسعوله ستاده مبارزه باشیطان پرستی
السلام علیک یا صاحب الزمان .
ممنون عالی بود 
سلام ممنون بابت مطالبتون.یکی از نشانه های بارز قیامت وجود بیماری های عجیب و غریبه که در زمان کوتاهی سیر کثیری از مردم رو به اشکال وحشتناکی به کام مرگ میفرسته.طبق تحقیقات انجام شده  جدید، واکسن های ساخته شده فقط تا مدتی میتونن جلوی بیماری های واگیر رو بگیرن و پس از چند نسل از ویروس ها اونا تکامل پیدا کرده و به شکل خطرناکتری در میان و اون زمان هم زیاد دور نیست .خدایا همه ی ادمارو ببخش و هدایت فرما تبارک الله احسن الخالقین.
سلام ممنون بابت مطالبتون.یکی از نشانه های بارز قیامت وجود بیماری های عجیب و غریبه که در زمان کوتاهی سیر کثیری از مردم رو به اشکال وحشتناکی به کام مرگ میفرسته.طبق تحقیقات انجام شده  جدید، واکسن های ساخته شده فقط تا مدتی میتونن جلوی بیماری های واگیر رو بگیرن و پس از چند نسل از ویروس ها اونا تکامل پیدا کرده و به شکل خطرناکتری در میان و اون زمان هم زیاد دور نیست .خدایا همه ی ادمارو ببخش و هدایت فرما تبارک الله احسن الخالقین.
تمام نشانه ها رو واضح داریم با چشم میبینیم 
۱۰ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۵۶ منتظر قیام مهدی
عصر، عصر وارونه هاست، هرچه بی دین تر باشی دیندار تر جلوه میکنی،در این جامعه خوارترین افراد مومنین هستند در صورتی که گرامی ترین افراد باید متقین باشند.
۰۸ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۰۸ مصطفی محمدی

لبیک یا بن رسول الله
خدا کنه تازنده ام فقط بیاد روسیاهیم که با اشک میای امابدون باخونمون برات فرش قرمز درست میکنیم تاخوشحال بشی
واقعا عاااالی بود ممنون از اطلاعات تون

ممنون واقعا  اطلاعات مفیدی بود 
واقعا دوره زمینه ی بدی شده وبد تر میشه چون از گذشته همین بوده وهی بد تر میشده  اون ما هستیم که باید مقابله کنیم با این زمونه بد تا جزع یاران همیشگی خداباشیم
کسانی که در این زمونه ی بد اعتقاد حقیقی را داشته باشندراه یافتگان بهشت هستند
ممنون واقعا  اطلاعات مفیدی بود 
واقعا دوره زمینه ی بدی شده وبد تر میشه چون از گذشته همین بوده وهی بد تر میشده  اون ما هستیم که باید مقابله کنیم با این زمونه بد تا جزع یاران همیشگی خداباشیم
کسانی که در این زمونه ی بد اعتقاد حقیقی را داشته باشندراه یافتگان بهشت هستند
سلام
از همه ی عزیزانی که اینگونه مطالب رو قرار میدهند تشکر و قدردانی میکنم امیدوارم خدا به فریاد همه ی ما برسه
ای مردم قبل ازاینکه بمیریم آرزوی مرده هاروبرآورده کنیم که التماس میکنندومنت میکشندبه خداکه به دنیابرگردنندوکارخوب انجام بدهند
خدایا ما را از شر فتنه های آخر و زمان حفظ کن...آمین.
اذا زلزلت الارض /زمین محشراظمی ست..
چه روزیه اونروز
با سلام تشکر از مطالب صحیحتون... فکر میکنم مفهوم اینکه خورشید از مغرب طلوع میکند همین پیشرفت غرب در علوم باشد
باورم نمیشه ظهور آقا نزدیکه این که جای زن و مرد عوض میشه خیلی جالبه.
من به تحقیق راجب اینگونه موضوعات علاقه ی زیادی دارم سعی می کنم که به دوستان و آشنایان بگم تا یه تغییری در خودشون ایجاد کنن..........ممنون از مطالبتون
۱۷ آبان ۹۵ ، ۲۳:۱۴ سمیه محمودی
واقعا همه نشانه های آخرالزمان رو داریم میبینیم ,خدا کمکمون کنه ایمانمون حفظ بشه چون میگن حفظ ایمان در آخرالزمان مثل نگه داشتن گلوله آتش در دسته که هر لحظهمیخوای اونو پرت کنی ,خدایا مارو جزو یاران وشهیدان در رکاب امام زمان قرار بده
عالی بود ممنون از سایت خوبتون
امیدوارم هرکسی که این مطالب را خوانده باشد
تغییراتی در زندگی اش بدهد♥
سلام از مطالب خوبتون مچکرم به نظر من باید ازهمین الان ایمانمون رو تقویت کنیم چون احتمال گمراهی خیلی زیاده جایی خوندم که نگهداشتن ایمان در دوران اخر الزمان مثل نگهداشتن گلوله اتشین در دسته
۰۳ مهر ۹۵ ، ۲۳:۵۲ ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ
ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ  ﻣﺎ را ببخش و بیامرز و از گناهان به تو پناه میبریم یارب
۰۲ مهر ۹۵ ، ۱۴:۰۳ بنده‌ی‌خدا آرین
ان‌شاالله‌هرچه‌زودترآقاامام‌زمان‌ظهورکندوهیچ‌ترسی‌درکارنباشد.
بسیار عالی و مهم بود. با تشکر از لطف شما
من کتاب های دینی زیاد میخونم اکثر یابهتره بگم تمامی این مطالب رو خونه بودم اما این نشانه ها تمامی نشانه های ظهور و یا اخر زمان نیست نشانه های دیگری هم وجود دارد برای مثال امام علی علیه سلام دریکی ار روایات میفر مایند :در اخرزمان در کوفه خون ریزی زیادی میشود که تمام شهر را حون میگیرد . 
وان حضرت در یکی دیگر از روایات به ماهواره ها اشاره کرده که در ان تصاویری از فساد دیده میشود. و به خیلی چیز های دیگر اشاره کرده است 
از سایت تون و اطلاعاتی که به مردم میرسانید ممنونم ممکنه است بسیاری از افراد پیس از خواندن این مطالب تغیراتی در زندگی خود ایجاد کنند .
من کتاب های دینی زیاد میخونم اکثر یابهتره بگم تمامی این مطالب رو خونه بودم اما این نشانه ها تمامی نشانه های ظهور و یا اخر زمان نیست نشانه های دیگری هم وجود دارد برای مثال امام علی علیه سلام دریکی ار روایات میفر مایند :در اخرزمان در کوفه خون ریزی زیادی میشود که تمام شهر را حون میگیرد . 
وان حضرت در یکی دیگر از روایات به ماهواره ها اشاره کرده که در ان تصاویری از فساد دیده میشود. و به خیلی چیز های دیگر اشاره کرده است 
از سایت تون و اطلاعاتی که به مردم میرسانید ممنونم ممکنه است بسیاری از افراد پی از خواندن این مطالب تغیراتی در زندگی خود ایجاد کنند .
۱۲ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۵۹ مهرشاد ابواحسنی
سلام خیلی عالی بود از انکه این اطلاعات رو برای ما می گذارید ممنون

۰۸ مرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۶ عاشقم عاشق خدا
بنظرم اوضاع خیلیییییییییی بدتر ازینا قراره بشه درسته که خیلی از نشونه ها هس ولی ... 
من خیلی میترسم الهی که مارو نجات بده 
همین الانشم من حرف کسیو باور نمیکنم حتی این اخوندارو بعضیاشون واقعا خودشونم نمیدوننن چی گفتن خدا نجاتمون بده
اه اه مخم داغ کرد اللهم عجل لولیک الفرج
قربون پیغمبرمون بشم. واقعا سخنانی گفته که وقتی میخونمشون موهای تنم سیخ شده. خدا از شر شیطان و شیطان صفت ها دور کنه 
خیلی خوب بود
۰۸ تیر ۹۵ ، ۱۶:۰۹ میلاد دورقی
سلام.ممنونم از اطلاعاتی که برای عموم مردم نشون میدین.منم میترسم که مرتکب گناهی بزرگ باشم ولی بیخالم....خدایا منو از تمام گناهانم پاک و منزه بگردان.

من خیلی از مطالبو نمیدونستم وخیلی چیزا رو یاد گرفتم .واقعا تو بد زمونه ایی هستیم یعنی از این بد تر هم میشه؟خدا خودش رحم کنه تشکر از مطالب زیباتون

 

خیلی ممنون..
بابت اطلاع رسانیتون
منم درباره اینها شنیدم و با چشم خودم بعضی هارا دیدم که این صفات را داشته باشن 
یکی از نشانه های آخر ازمان گسترده شدن ارتباط است فکر میکنم این ذکر نشده بود. در حالیکه همه ی آدم در خانه هایشان در جای جای کره زمین هستند ولی در عین حال با هم در ارتباطند انگار محدودیت مکانی ندارند. و این فکر کنم اینترنت و مثلا برنامه تلگرامه ک در یک گروه همه ی دوستان ک در سرتاسر جهان و در دانشگاهای مختلف جهان در حال تحصیلند در یک زمان همه با هم پیام میفرستند و حرف میزنند و تبادل اطلاعات میکنن.
خدایا خودت کمکمون کن واقعا از ترس قلبم نا منظم میزنه چقدر وحشتناکه یا خدا خودت همه ما رو به راه راست هدایت کن.
خدایا خودت از این جهنم نجاتمون بده
از همه ی شما تشکر میکنم خدا حفظتون کنه
۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۴۹ خاک زیر پای مام زمان

الله اکبر.خدایا خودت کمکمون کن .تو رو به حق سیدالشهداء خودت دستمون رو بگیر.این نشانه های الان تو جامعه داره زیاد میشه.فقط توکل بر امام زمان.
خوب بود
مهشر بود من که خیلی استفاده کردم
خیلی جالب بود
با تشکر
یه روایتی هست که میگه در اخر الزمان مردم صبح که از خونه میزنن بیرون مومن هستند شب که به خونه میان کافر میشن.این روایات رو من به شخصه واسم اتفاق افتاده.واقعا این دنیای پر از ظلم و جور دلم رو پر از شک و شبهه کرده
۱۳ اسفند ۹۴ ، ۲۳:۱۱ سرباز گمنام
 سلام متشکرمممممممممممممممممم
واقعا عالییییییییییی بود ممنوووووون
باسلام خدمت دوستان.متاسفانه بیشتر این علائم در دنیای امروزی ما قابل مشاهده است.بیایید همه باهم از امروز یک تغییری در زندگیمان بدیم
السلام علی من اتبع الهدی

عالییییییییییییییییب
عالى بود
باید علم به احادیث را در خود تقویت کنیم  که بتونیم بهترین راه رو تو این موقعیت ها پیدا کنیم و دینمان را از دست ندهیم چون میگن در آخر الزمان خیلی ها دین و ایمانشون رو از دست میدهند . و سعی کنیم جزو منتظرین واقعی ( برای ظهور حضرت کار می کنند نه یک جا نشسته باشند ) حضرت باشیم که ثواب 50 شهید بدر رو دارند  و بدانیم که اگه اگر کار نکنیم برای او ، خود ما هستیم که ضرر می کنیم و عمرمان در این دنیا تمام مشه و نادان از دنیا میریم .اللهم نشکو الیک فقد نبینا و قلت عددنا و کثرة عدونا .
۱۵ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۱۸ سرباز امام زمان
چیزی  نمی تونم بگم فقط این که  هرچیزی که گفته شده در این سایت گفته شده رو به عینه می بینم
۱۰ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۳۶ کمیل شعبانی نوکر خدا

خدایا شکرت میکنم که مسلمانم و ایمانم قویه خدایا نوکرتم این دیوانه ها بااین کار هاشون خودشون رو بدبخت کردن خدایا منو از گناه ها دور بدار آمین

اینایی ک گفتین ک اکثرشو من خودم هستم یا خدا
برم همی الان یه تغییری بدم تو زندگیم
خدا خودش کمکون کنه تو بد زمونه ای هستیم....
واقعا عالی بود و این اتفاق ها در حال رخ دادن هستن ولی من از این قسمت که می گه خورشید از غرب طلوع می کنه وحشت کردم و این ازنظر علمی امکان پذیره

از لطف و زحمت های شما متشکرم 🙏
۲۴ دی ۹۴ ، ۱۷:۴۸ امیرحسین
سلام ممنون از زحما تتون واقعا آ موزنده بود ممنون♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
ممنون که این مطالب رو آمده کردین منم از همین امشب توبه کردم😃
ممنون از شما که این مطالب رو در اختیار ما گذاشته اید من تمام ترسم از اینه که خدا در اون لحظه اخر ظهور و وقوع این وقایع منو از شک و تردید نگه داره

واقعا  کامب بودمطالبتونکامبون.خیلی از این نشانه اتفاق افتاده و یا در حال اتفاقه،ظهور آغا نزدیکه... الهم صل علی محمد و آل محمد...
بسیار آموزنده بو خیلی ممنون.
خیلی مطالب عالی بود
کلا فدایی داری داداش 
من موندم چطوری این زحماتتو جبران کنم

۰۲ دی ۹۴ ، ۲۳:۵۴ ابوالفضل
مطالب خوبو پر محتواو تاثیر گذاری بود واز دست اندرکارای این کار فرهنگیو خداپسندانه نهایت سپاس را دارم و انشالله مشمول عنایات حضرت ولی عصر شوند امیدوارم هممون واقعاوبانظراتو لطف الهی بتونیم زمان ظهور یکی از یاران اماممون باشیم وایمان قویو استواری داشته باشیم و از خداوند میخواهم همه ی مارو از فسادو گناه حفظ کنه انشالله.و در پایان اللهم عجل الولیک الفرج . الهی آمین
متشکر از مطالب و سایت خوبتون
با تشکر از مطلب بسیار خوب و کاملی که گذاشتید.
حقیقتش من یکی با خوندن این مطالب نسبتا زیاد وحشتم گرفت از وقایع یا مقدمات ظهور مثل خروج سفیانیو - صیحه اسمانیو - وحشتی در ماه رمضانو ازین قبیل ... یعنی واقعا ترسم گرفته .

مجددا تشکر.

مطالب جالب وکاملی بود واینکه باید منتظر باشیم به این زودی امام زمام عج ظهورمیکنه
سلام
واقعا حیرت زده شدم  تو دنیایی هستم که هیچی ازش نمیدونستم واقعا فقط باید منتظر اقا باشیم 
بابت سایت واطلاع رسانیتون ممنون

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود : « قیامت برپا نمی گردد ، تا این که مرگ سفید ظاهر شود . گفتند : ای رسول خدا ! مرگ سفید چیست ؟ فرمود : مرگ ناگهانی » .

آیا منظور پیامبر از مرگ ناگهانی و سفید؛انفجار بمب هسته ای است.......؟؟؟؟؟!!!
سایتتون عالی بود ممنون
خدا یا هرچه زودتر صاحب الزمان عج را ظهورش رو نزدیک کن خیا نت ببین زن و شوهر ها بیداد میکنه
خدایا ما با این همه مطالبی که می دانیم  باز راه خودمان را می رویم
بیشتر علاعم رو در اجتماع خودمون میبینیم
ممنون بهتره خلاصه تر وسر تیترها بزرگتر بشه
سپاسگزاریم.
خیلی هاشو دارم اطرافم میبینم!!!خیلی میترسم از بعضیاشون.خدا خودت به داد همه برس
عالی بود
سلام.ممنون انشاالله خداوند به همه ما ها کمک کنه جزء یاران امام زمان(عج) باشیم.
خدا به داد همه انسان ها برسه...
فقط می تونم بگم حیرت زده شدم
۲۲ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۳۵ امیر مهدی لطیفی
از مطالب زیبای شما متشکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی