سنگر اندیشه و بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است

سنگر اندیشه و بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است

سنگر اندیشه و بصیرت
بسم رب الشهدا
سلام بر همه ی جویندگان فهم و بصیرت.....بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است «آنهایی که دور و بر امیرالمؤمنین بودند و ایستادند و جنگیدند، خیلی بصیرت به خرج دادند که بنده بارها از امیرالمؤمنین نقل کرده‌ام که فرمود: «لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق » . در درجه اول، بصیرت لازم است. معلوم است که با وجود چنین درگیری‌هایی، مشکلات امیرالمؤمنین چگونه بود. یا آن کج‌رفتارهایی که با تکیه بر ادعای اسلام، با امیرالمؤمنین می‌جنگیدند و حرف‌های غلط می‌زدند.» مقام معظم رهبری
بصیرت دهی وآگاهی بخشی یکی ازمهمترین واساسی ترین راهکار مبارزه با جنگ نرم دشمن است.... لطفا با نظرات و انتقادات خودتان من را در پیشبرد و حفظ این سنگر یاری نمایید.....
Instagram@ali.saem.katoom

نویسندگان
آخرین نظرات

بی شک تمام اعمال انسان چه حسنه و چه غیرحسنه از کوچک و بزرگ در نزد پروردگار متعال ثبت می گردد و این ثبت و ضبط نمودن ها توسط ملائکی صورت می پذیرد.برای ثبت ثواب نماز نیز فرشته ای در نظر گرفته شده است و برای گرفتن حواله ی پاداشِ مومنینِ نمازگزار فرشته ای دیگر!

 


از پیامبر خدا، حضرت محمد (ص) نقل شده است که ایشان فرموده اند: خداوند متعال فرشته ای به نام سخائیل دارد که کار و مأموریت آن گرفتن حواله ی پاداش مومنان و نمازگزاران در وقت بجا آوردن هر نماز، از پروردگار عالم می باشد، به نحوی که این فرشته در هنگام صبح که مومنان و نمازگزاران، نماز صبح را بجا می آورند آن فرشته (سخائیل)، حواله ی پاداش «اول» آنان را از خداوند می گیرد که در آن نوشته شده است: منم معبود باقی و همیشگی ای بندگانم! مردان و زنان! شما را در پناه خویش قرار داده و در محافظت و حمایت خود قرار دادم. به عزت و جلالم سوگند؛ شما را قبول کردم و گناهان شما تا ظهر برایتان بخشوده و عفو شده است.

پس از آن در هنگام نماز ظهر زمانی که مومنان نماز خود را به جای می آورند، فرشته حواله پاداش «دوم» آنان را از خداوند می گیرد که در آن نوشته شده است: بندگانم؛ من خداوند توانایم! گناهان شما را به ثواب تبدیل کردم و آن ها را بخشیدم، و به سبب رضایتم از شما، شما را در خانه عزت و سربلندی قرار دادم.

وقتی هنگام نماز عصر رسید و نمازگزار نماز عصر را خواند سخاییل حواله ی پاداش «سوم» نمازگزاران را از خداوند متعال می گیرد که در آن نوشته شده است: من خداوند معبود بزرگ هستم، یاد من با اهمیت، و حاکمیت و نفوذ و قدرت من باشکوه و بزرگ است. بندگانم؛ بدن های شما را بر آتش جهنم حرام کردم و شما را در منزل های نیکوکاران مسکن دادم و با رحمت خود، شر اشرار و بدکاران را از شما دفع نمودم.

سپس زمانی که نماز مغرب فرا رسید و مومنان آن را خواندند، فرشته، حواله ی پاداش «چهارم» آنان را از خداوند دریافت می نماید که در آن نوشته شده است: من معبود عظیم القدر و بلند مرتبه ام. بندگانم، مردان و زنان؛ فرشتگانم از نزد شما با رضایت بالا آمدند و بر من لازم است که شما را راضی و خشنود گردانم و در روز قیامت، آرزو و خواسته های شما را برآورده کرده و عطا نمایم و سرانجام در هنگام نماز عشا، پس از آن که مومنینِ نمازگزار آن را به جا آوردند، سخائیل حواله پاداش «پنجم» آنان را از خداوند متعال دریافت می کند که در آن نوشته شده است: من خدایم و غیر از من معبود و پروردگاری نیست، بندگانم، مردان و زنان؛ در خانه هایتان برای رضایت من وضو گرفتید و به خانه هایم (مساجد) رفتید و با یاد من وارد شدید، مرا یاد کردید و حقم را شناختید و واجباتم را انجام داده و ادا نمودید: اشهَد یا سَخائیل! وَ سائِرَ المَلائکتی! أنی قَد رَضیتُ عَنهُم؛ ای سخائیل و فرشتگان دیگرم! شاهد باشید من از آنان (نمازگزاران) راضی و خشنودم.

سپس پیامبر (ص) فرمود: سخائیل بعد از نماز عشاء هر شب سه مرتبه ندا می دهد: یا ملائکهَ الله! اِن اللهَ تَعالی قَد غَفَر لِلمصلینَ المُوَحِدین؛ ای فرشتگان خدا! خداوند متعال نمازگزاران موحد را بخشید.
پس از آن در آسمان ها فرشته ای نمی ماند، مگر این که برای نمازگزاران طلب مغفرت کرده و همیشه آنان را دعا می کنند، و از همین رو پیامبر (ص) فرمودند: هیچ نمازی وقتش فرا نمی رسد، مگر آن که فرشته ای در پیشاپیش مردم ندا می کند: ای مردم؛ برای خاموش ساختن آتش هایی که بر پشت خویش افروخته اید، با اقامه کردن نماز به پا خیزید. آتش هایی که به سبب گناهانتان روشن کرده اید، آن ها را با خواندن نماز خاموش نمایید.

منابع:
1- آمال الواعظین، ج3: 21- 23.
2- روضه الواعظین: 315.
3- ثواب الاعمال: 84.

صائم کتوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی