سنگر اندیشه و بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است

سنگر اندیشه و بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است

سنگر اندیشه و بصیرت
بسم رب الشهدا
سلام بر همه ی جویندگان فهم و بصیرت.....بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است «آنهایی که دور و بر امیرالمؤمنین بودند و ایستادند و جنگیدند، خیلی بصیرت به خرج دادند که بنده بارها از امیرالمؤمنین نقل کرده‌ام که فرمود: «لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق » . در درجه اول، بصیرت لازم است. معلوم است که با وجود چنین درگیری‌هایی، مشکلات امیرالمؤمنین چگونه بود. یا آن کج‌رفتارهایی که با تکیه بر ادعای اسلام، با امیرالمؤمنین می‌جنگیدند و حرف‌های غلط می‌زدند.» مقام معظم رهبری
بصیرت دهی وآگاهی بخشی یکی ازمهمترین واساسی ترین راهکار مبارزه با جنگ نرم دشمن است.... لطفا با نظرات و انتقادات خودتان من را در پیشبرد و حفظ این سنگر یاری نمایید.....
Instagram@ali.saem.katoom

نویسندگان
آخرین نظرات

آیت الله حاج میرزا عبدالکریم حق شناس تهرانی در سال ۱۲۹۸ شمسی در خانواده ای متدین در تهران متولد شدند. کلاس های اخلاق ایشان در بین طلاب و مومنین طرفداران بسیاری داشت، در این مطلب به اختصار به بیان چند حکمت از ایشان می پردازیم.



هشدار قبل از موشک باران تهران در عالم رویا
یک نفر به بنده گفت: من قبل از موشک باران تهران در عالم رویا دیدم که یک عذابی آمد و گوشت ها را از بدن ها جدا کرد و سرها از بدن ها جدا شد و بسیاری از مردم زیر آوار رفتند، در همین حال این آیات را خواندند که «کلا انها لظی نزاغه للشوی تدعوا من ادبر و تولی» یعنی نازل شدن این عذاب بخاطر پشت کردن مردم به احکام الهی است.

زلزله را خودت درست می کنی، آقا جون!
زلزله را خودت ایجاد می کنی، زلزله را خودت درست می کنی، آقا جون!! زلزله از بی عدالت من است، از انحراف من است، یک ضرر اجتماعی است که وقتی آمد، همه را می گیرد، همان طور که باران رحمت برهمه می بارد.
(منتهی الامر اگر اشخاص وظیفه شناس در اثر زلزله بمیرند، چزء شهداء هستند)
آیا اگر بنده یک فرزنده داشته باشم که درسش را بخواند و وظایف اجتماعی و انفرادی اش را هم رعایت کند، باید او را تنبیه کنم یا تشویق؟

مومن محتاج این سه خصلت است
امیدواریم پرودگار آن سه خصلتی را که امام جواد (ع) فرموده اند، به ما عنایت بفرماید: ایشان فرمودند «المومن یحتاج الی ثلاث خصال: توفیق من الله و واعظ من نفسه و قبول ممن ینصحه».
مومن محتاج سه خصلت است: توفیقی از پروردگار، واعظی در درون و قبول نصیحت ناصحان.
انشالله در اثر کثرت ممارست و در اثر توجه به مقام اقدس حق، پروردگار این سه خصلت را به ما عنایت بفرماید.

از کتاب "زملک تا ملکوت" متن سخنان اخلاقی مرحوم آیت الله حق شناس

صائم کتوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی