سنگر اندیشه و بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است

سنگر اندیشه و بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است

سنگر اندیشه و بصیرت
بسم رب الشهدا
سلام بر همه ی جویندگان فهم و بصیرت.....بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است «آنهایی که دور و بر امیرالمؤمنین بودند و ایستادند و جنگیدند، خیلی بصیرت به خرج دادند که بنده بارها از امیرالمؤمنین نقل کرده‌ام که فرمود: «لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق » . در درجه اول، بصیرت لازم است. معلوم است که با وجود چنین درگیری‌هایی، مشکلات امیرالمؤمنین چگونه بود. یا آن کج‌رفتارهایی که با تکیه بر ادعای اسلام، با امیرالمؤمنین می‌جنگیدند و حرف‌های غلط می‌زدند.» مقام معظم رهبری
بصیرت دهی وآگاهی بخشی یکی ازمهمترین واساسی ترین راهکار مبارزه با جنگ نرم دشمن است.... لطفا با نظرات و انتقادات خودتان من را در پیشبرد و حفظ این سنگر یاری نمایید.....
Instagram@ali.saem.katoom

نویسندگان
آخرین نظرات

روزی چندین بارمیگم: ایاک نعبد و ایاک نستعین
فقط تو را میپرستم و فقط از
تو یاری میخواهم. ولی هر وقت که کارم گیر کرد دنبال آشنا و پارتی میگردم و به هر
طریق!در پی حل مشکلم میرم .البته مشکل گشا فقط اوست و حتما پول و پارتی را نیز خودش
برام مهیا کرده.
روزی رسان اوست و حتما روزیِ آن " کار چاق کن" هم باید از این
طریق به اون برسه.
خلاصه هزار توجیه و دلیل پیدا میشه که جای " توکل " را بگیره
و لااقل از عذاب وجدان این دنیا کم کنه.

روزی چندین بار میگم :
استغفرالله ربی و اتوبُ الیه

خدایا طلب آمرزش و بخشش می کنم و به سوی تو
برمیگردم.
ولی نه ، بر نمیگردم.از خدا که پنهون نیست از شما چه پنهون. برنمیگردم
چون اگر هم بخوام، نمیشه برگردم

بابا من همینجوری گفتم که توبه میکنم . اصلا
مگه میتونم توبه کنم
از کدام گناه میتونم توبه کنم؟به فرض که برنامه های ماهواره
ای رو تعطیل کنم و اهل منزل رو متقاعد کنم که تصاویر گناه آلود رو
نبینیم.
وامهای بانکی رو چیکار کنم؟
مثل همه مشتریهای بانک چندتا فاکتور جور
کردیم تا که مدارکمون تکمیل بشه و وام رو گرفتیم و زدیم به درد ها و بدهی
هامون.
من که خرید و فروش نمیکنم ، اونها هم که راست و حسینی به کسی وام
نمیدن
پس مجبورم فاکتورهای سوری جور کنم.

خودشون کلاه شرعی دوختن و ما هم
میگذاریم سرمون و بعدش اتوماتیک، اسم واممون میشه ربا
بعدش هم مثل خرگوش بچه
میزان، سود دیرکرد،جریمه تاخیر و با هر اسم دیگه ای از 24 درصد میرسه به 36 درصد و
همینطوری میره بالا.
اینجا که اروپا نیست که بهره بانکی و امریکا نیست که زیر یک درصد باشه .
اینجا باید کارمزد 24 درصدی پرداخت
کنیم و اسمش رو هم، هر چیری بذاریم غیر از ربا
حالا من بگم خدایا توبه میکنم که
کارمزد پولها رو ندم؟
کارمند بیچاره عرق ریخته و حالا مزد کارش رو میخواد،باید
قبل از اینکه عرقش خشک بشه مزدش رو پرداخت کنیم.
اگه نکنیم باید جریمه بشیم و
حداقل 6 برابر ربای فرنگی ها رو به کارمزد مسلمونها اضافه کنیم! تا مدیونشون نباشیم
و آخرتمون خراب نشه.

جونم براتون بگه که یک زمانی میگفتن که سود عادلانه
برای خدمات میتونه تا 15 درصد باشه و بیشتر از اون اجحافه و حرومه

خوب حالا
من تا 36 درصد رو که باید بدم به شرکای بانکی و26 درصد تورم رو جبران کنم.
اگر
بخوام 60درصد سود بگیرم که نوک به نوک میشه و بیچاره میشم.


حالا با چه
رویی بگم خدایا از اینکه با مردم گرون حساب میکنم توبه؟
اگر شرعی بخوایم به قضیه
نگاه کنیم ، نرخها رو طبق عرف تعیین میکنه.
عرف رو کی تعیین میکنه؟ یکی مثل من
نه ، یکی بدتر از من ،
چون وضع و اوضاش طوریه که نرخ بازار رو تعیین میکنه.
حالا چرا اون اوضاعش خوبه و
من شیش م گرو هفتمه ، چون اون دور زدن ها و نخودچه آجیل جور کردن ها رو بهتر از من
بلده و ارتباطش قویتره و کارو بارش همیشه سکه اس.

خلاصه کلام اینکه، اگر
پابپای بازار و بگیر و ببندش پیش نریم بعد از چند سال ، روزی میرسه که باید دعا کنم
" خدایا من رو از هلوف دونی خلاص کن قول میدم که دیگه توکل نکنم وکمتر از 150 درصد
سود نگیرم"
اگه چیزیش اضافه اومد بقول حاجی پولدارها " به محرومین کمک خواهم
کرد" و "صالحات و باقیات فراهم خواهم نمود"


البته راه دیگه ای هم
داره.
از جزیره زیبای کیش فرار کنم و مثل رابینسون کروزوئه ، یه جزیره دیگه پیدا
کنم و با میوه شکمم رو سیر کنم و با خیال راحت بگم" استغفرالله ربی و اتوبُ
الیه"

پ ن : این مطلب را در تالار سرگرمی نیز میتوان درج کرد ولی من اینکار
را نکردم چرا که منعکس کننده معضلاتی است که به نوعی، دامنگیر همه ما است و تک تک
ما در تودر تویِ اقتصاد لجام گسیخته گرفتاریم و نمیتوانیم کتمان کنیم که " از ماست
که بر ماست "

صائم کتوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی