سنگر اندیشه و بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است

سنگر اندیشه و بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است

سنگر اندیشه و بصیرت
بسم رب الشهدا
سلام بر همه ی جویندگان فهم و بصیرت.....بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است «آنهایی که دور و بر امیرالمؤمنین بودند و ایستادند و جنگیدند، خیلی بصیرت به خرج دادند که بنده بارها از امیرالمؤمنین نقل کرده‌ام که فرمود: «لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق » . در درجه اول، بصیرت لازم است. معلوم است که با وجود چنین درگیری‌هایی، مشکلات امیرالمؤمنین چگونه بود. یا آن کج‌رفتارهایی که با تکیه بر ادعای اسلام، با امیرالمؤمنین می‌جنگیدند و حرف‌های غلط می‌زدند.» مقام معظم رهبری
بصیرت دهی وآگاهی بخشی یکی ازمهمترین واساسی ترین راهکار مبارزه با جنگ نرم دشمن است.... لطفا با نظرات و انتقادات خودتان من را در پیشبرد و حفظ این سنگر یاری نمایید.....
Instagram@ali.saem.katoom

نویسندگان
آخرین نظرات
رهبر معظم انقلاب: هر جا که بدانم و احساس کنم و خبر اطمینان‌بخشى پیدا کنم که آمر به معروف و ناهى از منکر، خداى نکرده مورد جفاى مأمور و مسؤولى قرار گرفته، خودم واردقضیه خواهم شد.
به گزارش بولتن نیوز به نقل ازسرّنیوز: مدت ها پیش به جای فرهنگ سازی و عمل به بیانات  مقام معظم رهبری در بحث امر به معروف و نهی از منکر و مساله حجاب ، طرح گشت ارشاد ، کوهستان و امنیت اخلاقی را به راه انداختیم. گشت ارشادی که وجودش  نیاز بود اما نه برای همه ی ملت. رفته رفته کار گشت ارشاد به جای برخورد با جرائم سازمان یافته در مباحث اخلاقی، شده بود برخورد با افرادی که هیچ  اطلاعی از ضرورت حجاب ندارند. افرادی که بدون هیچ تفکری تنها به خاطر فقر  فکری و فرهنگی اسیر بدحجابی و بزهکاری شده اند. بوتیک ها در بالاشهر تهران  اجازه ی فروش هر نوع لباسی را داشتند اما اگر یک جوان همان لباس را خریداری می کرد و به تن می کرد، مرتکب خلاف شده بود. مانتوهای رنگارنگ و غیر  اسلامی در تولیدی های قانونی و مجوز دار تولید می شد اما اگر یک جوان همان  مانتو را استفاده می کرد باید در برابر گشت امنیت اخلاقی پاسخگو می بود. دستفروش ها در کنار خیابان هر نمونه گردبندی را از علائم شیطان پرستی بگیر  تا علائم همجنس بازی را می فروشند و اگر جوانی آن گردبند را بخرد، باید  پاسخگو باشد. حالا بعد از گذشت چند سال از اجرای طرح امنیت اخلاقی در اکثر  شهرهای بزرگ کشور، نه تنها وضع بهتری پیدا نشده است. بلکه اغلب افراد جامعه از برخوردهای زشت و زننده ی این گشت ها با مردم خاطرات تلخی دارند. گویا  علاوه بر این خاطرات تلخ، وضعیت بهتری در حجاب و اخلاق در سطح شهر هم دیده  نمی شود و حتی نتیجه معکوس بوده است.
حالا در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان، حدود ساعت 5 بعد ظهر  در حوالی  میدان پونک تهران، یک خانم چادری توسط یک خانم بدحجاب به خاطر نهی از منکر  مورد هجوم قرار می گیرد. این هجوم درحالی اتفاق می افتد که کانکس نیروی  انتظامی چند قدم آنطرف تر شاهد این ماجراست. یک خانم وظیفه شناس بر حسب  وظیفه ی شرعی، در کمال آرامش و بدون توهین، قصد نهی از منکر کردن خانم  بدحجابی را دارد. این خانم بدحجاب در کنار حمله ور شدن و چنگ انداختن و گلو فشار دادن، حرفهای جالبی هم به زبان می آورد؛ می گوید ((این تو هستی که  باید حجابت را برداری شماها چند نفری بیشتر نیستید!)) همچنین در حین حمله  ور شدن و به قصد کشیدن چادر از سر ناهی از منکر می گوید ((آدمت می‌کنم،  بی‌جا می‌کنی که به من حرف می‌زنی، کاری می‌کنم که دیگر جرأت نکنی به کسی  بگویی حجابت را رعایت کن))
این اتفاقات همه در چندقدمی کانکس نیروی انتظامی رخ می دهد، کانکسی که  وظیفه ی برقراری نظم و امنیت عمومی را دارد. اما وقتی از خانم ناهی از منکر می پرسی که آیا در حمایت از تو قدمی برداشتند می گوید (( نه، اصلاً! در  تعجبم که نیروهای پلیس در آنجا پس چه نقشی دارند، مگر نه اینکه امنیت منطقه را باید تأمین کنند؟)) جالب اینجاست با جمع شدن تعدادی زیادی دور این دو  خانم حتی برای برقراری نظم و امنیت هم به محل نیامده اند. برخورد با ناهی  از منکر به وسیله ی کسی که خود مرتکب گناه و کار غیر قانونی شده است. این  اولین ماجرا نیست، از این دست جریانات بسیار زیاد اتفاق افتاده و می افتد. چون این مسئله دیگر در جامعه رواج پیدا کرده و کسی حاضر به امر به معروف و  نهی از منکر کردن یا حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیست ،  آنهایی هم که از سر دغدغه این عمل را انجام می دهند، به خاطر هزینه هایش  پیشیمان شده و پشت دستشان را داغ می کنند. آن زمان که گشت ارشاد باید وسیله ی برای برخورد با جرائم سازمان یافته یا قانون شکنان می شد، وسیله ی برای  تحت فشار قرار دادن مردمی بود که اگر دو کلام حرف منطقی در باب حجاب می  شنیدند به راحتی این مسئله را قبول کرده و حجاب بر سر می کردند و این زمانی که باید از ناهی از منکر حمایت می شد دیگر از گشت ارشاد و اقتدار نیروی  انتظامی خبری نبود.
اما جالب توجه است که رهبری معظم انقلاب در دیدار با افشار مختلف مردم در  ۱۳۷۱/۰۷/۲۹ به صراحت تمام نیروهای امنیتی را ملزم به حمایت از ناهیان منکر  می کنند، ایشان در این بیانات می فرمایند: ((ما به آحاد ملت عزیز عرض  کردیم؛ و گفتیم امر به معروف و نهى از منکر، این واجب الهى را برپا بدارید. در بین جوانان در سرتاسر کشور، شور و غوغایى به وجود آمد. پس، پیداست که  این جوانان متمایل به امر به معروف و نهى از منکرند. بنابراین، وظیفه‌ى ما، مسؤولین، قانونگذاران و مجریان است که راه و زمینه را براى اجراى این واجب الهى هموار و فراهم کنیم. امروز بحمداللَّه مجلس شوراى اسلامى، مجریان،  مسؤولین کشور و دستگاه قضایى، همه از خود این ملتند. مبادا در گوشه و کنار، یا در دستگاه انتظامى یا قضایى، کسانى باشند که راه را جلو آمر به معروف و ناهى از منکر سد کنند! مبادا کسانى باشند که اگر کسى امر به معروف و نهى از منکر کرد، از او حمایت نکنند، بلکه از مجرم حمایت کنند! البته  خبرهایى از گوشه و کنار کشور، در بعضى از موارد به گوش من مى‌رسد. هر جا که بدانم و احساس کنم و خبر اطمینان‌بخشى پیدا کنم که آمر به معروف و ناهى از منکر، خداى نکرده مورد جفاى مأمور و مسؤولى قرار  گرفته، خودم واردقضیه خواهم شد. این، آن چیزى است که قوام کشور و  استقلال کشور را حفظ خواهد کرد. والّا ما دشمن زیاد داریم. چرا دشمن تا  امروز نتوانسته است مویى از سر این ملت کم کند و به این کشور ضربه بزند))
ایشان در بیانات خود بقدری برای امر به معروف و نهی از منکر شان و مقام  قائل می شوند که می فرمایند اگر احساس کنم در قضیه ای از ناهی از منکر  حمایت نشده است خودم وارد قضیه می شوم . اما حالا این را مقایسه کنید با  همین جریان اخیری که پیش آمده، بی تفاوتی و احساس وظیفه نکردن در برابر  ناهی از منکر . این اتفاقات تا زمانی که تغییری رخ ندهد قطعا ادامه خواهد  داشت . حرف آن خانم بی حجاب وقیح ، خیلی هم بی ربط نبود، آن موقع که گفت :(( آدمت می‌کنم، بی‌جا می‌کنی که به من حرف می‌زنی، کاری می‌کنم که دیگر  جرأت نکنی به کسی بگویی حجابت را رعایت کن)) وقتی حمایت نباشد همین می شود  که دیگر ناهیان منکر جرات امر و نهی کردن را نمی کنند چون پشتوانه ای  ندارند. مزد دغدغه و عمل به شرع مقدس را با کتک خوردن و چاقو خوردن می  گیرند و دیگر هیچ.
صائم کتوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی